BasBQ
Beef en Steak

pulled pork voor de knor

 

sieb

Vuurmaker
Berichten
93
Paar weken geleden al eens gemaakt maar toen de foto's vergeten dus is het niet gebeurd. Afgelopen Zaterdag dus een herkansing. foto's zijn wat crappy want gemaakt met mijn telefoon..

Een flinke nek besteld bij Aalvink. prima vlees altijd. Deze keer zat er vanwege minder-gewicht een karbonade bij in. Leek me eerst nogal lastig omdat die veel eerder gaar zou zijn maar uiteindelijk maakt niks uit. Om 9 uur lag hij op de bbq. Temperatuur contstant houden vind ik lastig en ik mopper daar altijd flink over zodat iedereen straks snel akkoord is wanneer ik de offerte voor een primo laat zien :D

Na 5 uur was hij pas op 68 gr. Toen in de saus gezet en 2 uur later ingepakt. Toen hij 88 aantikte ter controle even de thermometer verplaatst en toen kon het wachten van 83 opnieuw beginnen X(
Uiteindelijk na een uurtje rusten stond het oerhollands om 18:00 op tafel. Deze keer flink wat appel meegerookt en dat was goed te zoen en te proeven. Als basis het recept van Noskos aangehouden maar uit luiigheid hier en daar afgeweken. Ook geen injectie gebruikt want dat gereedschap ontbreekt hier.

Achteraf had ik iets meer eindsaus door het vlees willen mengen voor wat meer smaak, maar dat doe ik bij het opwarmen van de overblijfselen wel.

Al met al een relaxed dagje in de tuin met heerlijke geuren. kan ik echt van genieten maar gek genoeg ontneemt het mij vaak de trek :-/

bedankt voor het kijken

1.jpeg

2.JPG

4.JPG


Het eindresultaat. we zijn hier liefhebbers van harde broodjes en liever ijsbergsla en augurk i.p.v. koolsla.
5.JPG


 
Lekker! Gratz met knorrie!
 
Lekker en gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je stickertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan