BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor de eerste keer in de rookkast

 

Klaske68

Vuurmaker
Berichten
91
Zo vandaag voor de allereerste keer Pulled Pork gemaakt was de bedoeling om die in de Big Green Egg klaar te gaan maken maar helaas die komt morgen pas. Gister een mooi stuk varkens procureur van 3 kilo gehaald vlees ge?njecteerd met onderstaande marinade.

100 ml appelsap
60 ml appelazijn
40 ml honing
30 ml worchestershire saus
1 eetlepels zeezout
1 eetlepel uiengranulaat

Hierna ingesmeerd met de American Stockyard Washington Apple BBQ Rub en daarna gevacumeerd en de koelkast in.
Vanmiddag de rookkast klaar gemaakt met dit keer dus brikketten om hem als bbq te gebruiken want het vlees moet worden gegaard low en slow in zo'n 8 uur temperatuur op 120gr.
Kwart over 12 erin gestopt de eerste foto is van na 2 uur de andere foto's zijn van uur op uur gemaakt.
Na 5 uur was de temperatuur op 74gr wat betekent dat de procureur eruit moest om ingesmeerd te worden met de Glaze Saus om in de appelsmaak te blijven gebruik gemaakt van de american stockyard harvest apple bbq sauce en wat ruikt dat lekker. Hierna weer de rookkast in en nu moest de procureur nog 2 uur erin zodat de saus de tijd krijgt om te karameliseren. Hierna in alluminium folie ingepakt en verder gegaard  tot de eindtemperatuur de 88gr heeft bereikt daarna eruit gehaald eventjes laten rusten en daarna de procureur met 2 vorken uit elkaar getrokken vandaar de naam dus ook Pulled Pork.

De smaak is heerlijk en dit word zeker veel vaker klaargemaakt het is het lange wachten zeker waard heerlijk op brood
 
Ziet er heerlijk uit! Mooie rook kleur. Jammer dat je BGE er nog niet Is maar je lijdt er niet onder zo te zien ;)
 
ik geloof zomaar dat het heerlijk geweest is
 
Haha de Big  green egg is gister als nog geleverd en staat dus nu voor het eerst aan met een heerlijk stuk kalkoenfilet van 1 kilo. Rookkast ging ook prima op zich met de briketten het is wel een vrij dikwandige kast en die hield toch ontzettend goed de temperatuur constant d.m.v. de pijp bovenin helemaal dicht te houden
 
Mooie run, en gaat die BGE nou voor een zacht prijsje weg ivm overbodig? :D
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Prachtige rookkast en heel goed gewerkt!
 
nix13 zei:
Mooie run, en gaat die BGE nou voor een zacht prijsje weg ivm overbodig? :D


Hah nee die blijft die is veel zuiniger kwa stookkosten en de rookkast is beslist niet voor hoge temperaturen geschikt!
 
Ben ook erg benieuwd naar een vergelijking qua smaak in de toekomst... die bge geeft hele mooie garing door luchtcirculatie en met mooi rookhout (ik gebruik graag appel) is die smaak echt super!
 
Klaske68 zei:
Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Stickertje?

Ja voor bepaalde gerechten, krijg je een badge. PP is daar een van. Voor meer details kun je hier lezen. Ik vind zelf onze Steven en me badge de mooiste, ik hoop jij ook ;).
 
Dat lust ik wel!

Proefde je nog iets terug van de injectie. Ik heb ook een keer gedaan met appelsap en appelazijn en vond het wat zurig ruiken en smaken. Misschien dat ik de pp te lang liet marineren.
 
Stoker Joop zei:
Dat lust ik wel!

Proefde je nog iets terug van de injectie. Ik heb ook een keer gedaan met appelsap en appelazijn en vond het wat zurig ruiken en smaken. Misschien dat ik de pp te lang liet marineren.

Nee eigenlijk niet zo terwijl ik het vlees de avond er voor al had ge?njecteerd en in de rub en daarna de hele nacht gevacumeerd weggelegd had.
 
Ik probeer het nog een keer en pak een ander merk ingredienten.

Nog succes met je nieuwe aankoop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan