BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork van procureur

 

mvdslot

Vuurmaker
Berichten
80
Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met het maken van pulled pork van procureur zonder deze in te pakken na een x aantal uur en hoelang duurde het ongeveer dat deze klaar was
ik heb vaak zat pulled pork gemaakt maar nooit zonder inpakken.. hopelijk kan iemand ze ervaring delen

Groeten
Mark
 
Heb het 1x geprobeerd om hem na 4 uur in “the zone” toch maar in te pakken dus heb niet echt een antwoord voor je

Maar, waarom zou je dat doen?
 
Diverse keren gedaan. En als ik tijd heb doe ik het altijd.
Persoonlijk als hij geregeld besproeid wordt een heerlijk bark geeft.
De keren dat ik dat deed, kwam ik uit op 14 a’ 17 uur….Bezig zijn 😀😋
Heerlijk.

Helemaal mee eens, het grote verschil is de bark. Deze is echt een stuk harder maar ik vind dat juist lekker. Wat ook kan helpen is water in de drippan te doen voor een vochtigere omgeving :)
 
Vroeger, toen we nog niet beter wisten 😉, pakte ik nooit in. Dat resulteerde in cooks van 12 tot 16 uur. Prima als er niemand die dag van moet eten, maar anders geeft het een hoop stress.
Het geeft inderdaad een heerlijke bark, maar het vlees dat onder de bark zit is droog, niet echt fantastisch.

Tegenwoordig volg ik de ‘noskos methode’ dat is gewoon het wedstrijdrecept met inpakken. Het verschil zit hem in het einde als de Pulled Pork gaar is. Eerst pakte we hem dan uit om te laten uitwasemen zodat de temperatuur van het vlees niet verder stijgt, bij de ‘noskosmethode’ pak je hem ook uit maar leg je hem terug op de barbecue om hem uit te laten wasemen met de deksel dicht. De temperatuur van je vlees zal niet verder stijgen maar de bark van je vlees wordt weer steviger zonder het vlees onder de bark droog te laten worden. Daarna pak je het vlees weer in tot je het gaat pullen.

Een echte aanrader.
 
Vroeger, toen we nog niet beter wisten 😉, pakte ik nooit in. Dat resulteerde in cooks van 12 tot 16 uur. Prima als er niemand die dag van moet eten, maar anders geeft het een hoop stress.
Het geeft inderdaad een heerlijke bark, maar het vlees dat onder de bark zit is droog, niet echt fantastisch.

Tegenwoordig volg ik de ‘noskos methode’ dat is gewoon het wedstrijdrecept met inpakken. Het verschil zit hem in het einde als de Pulled Pork gaar is. Eerst pakte we hem dan uit om te laten uitwasemen zodat de temperatuur van het vlees niet verder stijgt, bij de ‘noskosmethode’ pak je hem ook uit maar leg je hem terug op de barbecue om hem uit te laten wasemen met de deksel dicht. De temperatuur van je vlees zal niet verder stijgen maar de bark van je vlees wordt weer steviger zonder het vlees onder de bark droog te laten worden. Daarna pak je het vlees weer in tot je het gaat pullen.

Een echte aanrader.
Vreemd, maar dit is nieuw voor me. Vanmiddag eens proberen met de drie kilo die er nu op ligt.
 
Bedankt voor de reacties.. de reden van de vraag is dat ik voor lunch op mijn werk een keer pulled pork wil maken. Mijn gedachten was dus om hem snachts erop te leggen zodat die smorgens klaar is.. de wedstrijd PP van noskos heb ik al vaker gemaakt en is zeker de beste manier.. ik gaat is kijken hoe ik het beste dit voor elkaar ga krijgen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan