Zo mijn eerste "Pulled Pork". Ik had het toch anders voorgesteld dan gedacht.. Vorige week bij de Keurslager een stuk schouder besteld voor Pulled Pork. Dit was geen probleem daar zij een eigen slachterij hebben.
Mijn pa had hem afgelopen vrijdag opgehaald. Toen ik op de camping kwam en een stuk rollade voor ogen kreeg, werd ik lichtelijk nerveus. Mijn allereerste low & slow sessie (?berhaupt de eerste keer dat ik achter de bqq sta) en dan dit. Snel de slagerij gebeld, maar hij verzekerde mij ervan dat dit echt voor pulled pork bedoeld is. Volgens dit forum niet, maar ik heb toen toch besloten om het maar te proberen. Op dat moment had ik ook geen internet.
Hier de "Pulled Pork"
En in de rub gezet met de basis bbq rub van Steven Raichlen
De volgende ochtend om 07.00 uur samen met mijn pa de bbq aangezet. Soort van snake methode. Als schot hebben we een halve (stoep)tegel gebruikt. Werkt overigens goed!
Om 08.00 uur het vlees erop op 110 graden. Ik durfde geen 120 graden aan te houden.
Na 2 uur voor het eerst de deksel eraf om de meter in het vlees te doen, toen zag het er zo uit:
2 uur later maar gemopt omdat we bang waren dat het droog zou worden.
Hierna bleef de kerntemperatuur hangen op 62 graden. Besloten om hem maar in folie in te pakken. Terug op de bbq en wachten tot 88 graden. Dit ging overigens best snel.
Er kwam best veel vocht uit en dat voor mager vlees
Na 30 minuten laten rusten en uitgepakt.
Tevergeefs geprobeerd om te pullen maar helaas.. dit lukte inderdaad niet. We hebben het toen in plakken geseneden en daar stukjes van gemaakt
Jus eroverheen en aanvallen maar!
Hieronder de tijden, graden van bbq en vlees op een Weber OTP47
08:00 / 103
09:00 / 110
10:00 / 114 / 52
11:00 / 110 / 61
12:00 / 108 / 63
13:00 / 110 / 62
13:15 ingepakt
14:00 / 113 / 69
15:00 / 110 / 83
15:30 / 110 / 88
Best netjes op temperatuur kunnen houden
Godzijdank was het niet droog of taai. Iedereen vond het lekker. En ik vind het een hele prestatie om van zo'n stuk mager vlees toch nog mals en lekker op tafel te krijgen!
dus ik vind dat ik best een knorrie verdiend heb! 
Mijn pa had hem afgelopen vrijdag opgehaald. Toen ik op de camping kwam en een stuk rollade voor ogen kreeg, werd ik lichtelijk nerveus. Mijn allereerste low & slow sessie (?berhaupt de eerste keer dat ik achter de bqq sta) en dan dit. Snel de slagerij gebeld, maar hij verzekerde mij ervan dat dit echt voor pulled pork bedoeld is. Volgens dit forum niet, maar ik heb toen toch besloten om het maar te proberen. Op dat moment had ik ook geen internet.
Hier de "Pulled Pork"

En in de rub gezet met de basis bbq rub van Steven Raichlen

De volgende ochtend om 07.00 uur samen met mijn pa de bbq aangezet. Soort van snake methode. Als schot hebben we een halve (stoep)tegel gebruikt. Werkt overigens goed!

Om 08.00 uur het vlees erop op 110 graden. Ik durfde geen 120 graden aan te houden.
Na 2 uur voor het eerst de deksel eraf om de meter in het vlees te doen, toen zag het er zo uit:

2 uur later maar gemopt omdat we bang waren dat het droog zou worden.

Hierna bleef de kerntemperatuur hangen op 62 graden. Besloten om hem maar in folie in te pakken. Terug op de bbq en wachten tot 88 graden. Dit ging overigens best snel.
Er kwam best veel vocht uit en dat voor mager vlees

Na 30 minuten laten rusten en uitgepakt.

Tevergeefs geprobeerd om te pullen maar helaas.. dit lukte inderdaad niet. We hebben het toen in plakken geseneden en daar stukjes van gemaakt

Jus eroverheen en aanvallen maar!

Hieronder de tijden, graden van bbq en vlees op een Weber OTP47
08:00 / 103
09:00 / 110
10:00 / 114 / 52
11:00 / 110 / 61
12:00 / 108 / 63
13:00 / 110 / 62
13:15 ingepakt
14:00 / 113 / 69
15:00 / 110 / 83
15:30 / 110 / 88
Best netjes op temperatuur kunnen houden

Godzijdank was het niet droog of taai. Iedereen vond het lekker. En ik vind het een hele prestatie om van zo'n stuk mager vlees toch nog mals en lekker op tafel te krijgen!