BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork van de Big Green Egg

 

Cbl

Sprokkelaar
Berichten
45
Eergisteren de Boston Butt van ongeveer 2,5 kilo uit de vriezer gehaald en langzaam in de koelkast laten ontdooien.
Gisteravond de rub gemaakt en daarmee het stuk vlees ingerubt.

Ook gelijk maar de glaze gemaakt , dan was tenminste alles gereed. Ik heb in grote lijnen deze methode en recept aangehouden maar ipv rum heb ik whisky gebruikt (Talisker)

Ook was mijn bereidingstijd iets langer , vanmorgen ben ik om 10:00 uur begonnen en om 18:00 was ik klaar en aan het genieten van een heerlijk broodje Pulled Pork met augurk.

Hier de foto's



















Voor herhaling vatbaar !
 
Het ziet er goed gelukt uit!
Had je hem ingespoten, en is hij ingepakt geweest of niet?
 
Ik had m inderdaad ingepakt in aluminium folie en daarna 2 uur terug gelegd en laten garen tot een kern van 88 graden... Geen foto van , vergeten te maken....

Overigens niet ingespoten...
 
Ok, duidelijk! Ik dacht al dat hij anders wel in recordtijd klaar was.
 
dat is een heel lekker broodje pp geworden.
ziet er mooi uit
 
Maar alle gekheid op een stokje; Goed gedaan Cbl, het ziet er prima uit. Ik neem aan dat je hier een knorretje voor krijgt, dus bij voorbaat gefeliciteerd.
 
Mijn vrouw zag ook het berichtje en moest er om lachen en zei tegen mij je moet niet zo eigenwijs wezen en je bril opzetten. 8) 8)
 
Hendrik Willem zei:
Mijn vrouw zag ook het berichtje en moest er om lachen en zei tegen mij je moet niet zo eigenwijs wezen en je bril opzetten. 8) 8)
Ja, die vrouwen van tegenwoordig  zijn zo dom nog niet ;)
 
Gefeliciteerd met je knorretje!

Dat je er iets langer over hebt gedaan kan in een paar dingen zitten. E?n ervan is de temperatuur op je rooster. Ben je van de thermometer van je ei uitgegaan of heb je gemeten op het rooster. En het zou kunnen dat niet injecteren ook van invloed is.
 
H? leuk een knorretje , thnx... :) ..... Ik heb niet ge?njecteerd en meten deed ik met een externe meter (Maverick)

Het is dat de familie honger had en dus het laatste uurtje de temperatuur wat hoger ingesteld heb , op 140 graden. het had het van mij nog wel even mogen duren maar ik was uiteindelijk zee tevreden met het resultaat..

Wat me opviel was dat de glaze en de eindsaus voor het aanbrengen een pittige ( lekker hoor! ) en wat zurige smaak had maar na het aanbrengen en het mengen met het vlees hier niks van te merken was , het geheel was heerlijk zoetig geworden...

Ik ga dit zeker nog een aantal keren maken want het is niet moeilijk en zeer smakelijk....
 
Lekkerrrrrr, gefeliciteerd me je knorretje
 
Lekker broodje hoor!! en wel verdient die knor!! :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan