BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork van de BGE

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
2 stukken procureur waarvan 1 geinjecteerd met appelsap om te kijken wat het effect is.
Gebruikte rub: Sweet Swine o Mine
Gebruikte glaze: Blues hog
Rookhout: hickory en cherry 50/50
Continu tempratuur Q indirect: 120

De procureur tot 74c laten garen, vervolgens de stukken insmeren met glaze. Vervolgens nog 2 uur laten garen tot je een mooie bark krijgt. Na deze twee uur de stukken in folie inpakken tot de 88c kern is bereikt.

Hierbij nog de tijden die ik heb bijgehouden van het grote stuk, het kleine stuk liep continu 4 graden kern achter en dat was in tijd ongeveer 30 minuten.
Start 09:47
11:51 kern 54
12:51 kern 64
14:20 kern 72
15:04 kern 73
17:14 kern 77 en ingepakt
17:55 kern 81
18:24 kern 86
18:37 kern 88

image-125.jpg


image-127.jpg


image-129.jpg


image-128.jpg


image-139.jpg


image-130.jpg


Alles in gereedheid gebracht om te kunnen starten:
image-124.jpg


image-132.jpg


image-134.jpg


image-126.jpg


De glaze erover, wat glimmen ze mooi :-D
image-135.jpg


image-136.jpg


image-137.jpg


Aardig wat gewicht verlies van het "kleine stuk", andere stuk vergeten te wegen:
image-140.jpg


En na het pullen, twee goed gevulde ovenschalen :-D
image-138.jpg


Wat mij opviel is dat het grote stuk eerder gaar was dan het kleinere stuk. Zou dat te maken hebben dat deze was geinjecteerd waardoor het vocht is gaan koken van binnen en het proces wat versneld heeft?
 
Bijzonder wel he, dat verschil tussen de een en de ander? Hopelijk komt er iemand met een afdoende antwoord, ik weet het ook niet.
 
Was de ge?njecteerde ook lekkerder?
Ze zien er allebei heerlijk uit i.i.g
 
Ik heb geen enkel verschil gemerkt tussen de geinjecteerde en de niet geinjecteerde procureur.
 
apart dat de grote eerder klaar was als de kleinere.
ze zien er wel heel erg lekker uit.
dat is zeker smullen geweest in huize maussie  :)
 
Ziet er goed uit. Denk niet dat het vocht in je vlees is gaan koken, wel kan het zijn dat het de warmte in het vlees beter geleid.
 
Je maakt hem tot 88-90?C kern, dus koken van het vocht zal niet gebeuren. Het ene stuk is het andere niet. Het vocht geleidt de warmte misschien beter?
Je hebt hem alleen met appelsap ingespoten, dat zal ook niet zo gek veel doen met de smaak, het wat zoeter maken misschien. Dingen als worchestershire e.d. versterken je vleessmaak en hebben een stuk meer invloed.
 
Mooi hoor.

Opmerkelijke verschillen. Vocht geleid warmte inderdaad beter.

Kan ook zijn dat de vloeistof de vezels wat uitelkaar drukt waardoor deze beter bereikbaar zijn voor de warmte.
 
Interessante vergelijking - en erg lekker natuurlijk ;)
 
Koken kan natuurlijk niet met 88c max maar bedoelde idd meer "geleide" maar kon niet het juiste woord vinde. Een volgende keer zal ik eens een andere injectie mengsel samenstellen.
 
ziet er erg lekker uit!!!!! wat vond je van de blues hog glaze? tegenover de andere?
 
Splinter zei:
ziet er erg lekker uit!!!!! wat vond je van de blues hog glaze? tegenover de andere?

Ik vind de blues hog een van de beste ,ook bij ribs! Heb bij deze pp alleen maar blues hog gebruikt, geen andere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan