BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork van 4 kilo boston butt

 
 

Lowietje72

Gemarineerd
Berichten
1.682
Vorige week vrijdag was het dan zo ver PP nummer 2. Dit keer niet met 2 kg procureur zoals bij de eerste keer, maar gelijk vet uitpakken met 4 kg boston butt. De boston butt was besteld bij bbquality.nl en was donderdag netjes afgeleverd bij het postnl afhaalpunt. Niet bevroren maar gewoon gekoeld.

Donderdagavond alles netjes getrimd en ge?njecteerd volgens het wedstrijdrecept van Noskos, daarna in de droge rub. Ik heb deze keer Blues hogs gebruikt aangezien ik die redelijk neutraal. De reden voor dat laatste waren de gasten die zaterdag zouden komen. Vervolgens alles netjes in folie verpakt.
808D4532-369B-4994-8A65-F6D9A8145D27_zps9rtpehra.jpg


De andere dag (vrijdag) niet onwijs vroeg de WSM opgestart. Fout!!!
Iets te enthousiast te veel briketten in de mand gedaan, zoals jullie kunnen zien.
9B96BDE1-2C9A-403E-8FD8-7F0C0DC2CB61_zpsqnafgjdh.jpg


Na rustig wat ge***verd te hebben, maar even wat info gevraagd op FB. Net toen ik wat van de goede adviezen wilde gaan opvolgen bleek de temperatuur op miraculeuze wijze gedaald te zijn en stabiel te zijn.
De boston butt kon op de WSM!
BB19404F-A617-4FE4-A948-BF954803CA9C_zpsdzmkklod.jpg

Probe van de iGrill classic in het vlees en 1 op het rooster en gaan.

Na 5 uur was de kerntemperatuur nog geen 74 graden, dus dan maar de glaze er overheen.
0207C79C-E0D9-419C-BCEE-782CCE8DF9D7_zps08zhvwgc.jpg


Na weer twee uurtjes zat er een redelijke 'bark' op de butt. Volgende keer doe ik hem iets langer om de 'bark' iets donkerder te krijgen.
FA48A7F1-BEBC-47BC-8FF3-EFBA763E558B_zpsy1bfc2iv.jpg


Vervolgens heb ik de butt ingepakt en weer terug gelegd op de WSM.
88C760F2-EB97-4665-AE01-CF2AB9BDD54D_zps0wuannqz.jpg


De weg naar 88 graden kern was lang, heel lang tegen half twaalf begon de iPad (iGrill app) opeens te gillen: "Your food is ready, your food is ready. Ja klaar om een uur te rusten zal je bedoelen.
Na het rusten zag de butt er schitterend uit.
5F1B90A3-EB35-4531-AFCA-69570363E8A4_zpsyhzest6e.jpg


Je kon de butt bijna horen fluisteren: TREK ME UITELKAAR!!

Daar zeg je natuurlijk nooit nee tegen, wat uiteindelijk een mooie pulled pork opleverde.
DAFE493D-791C-4ECC-B426-338C4522441A_zpsfqcfqvyu.jpg

Ik wilde inmiddels zo graag slapen dat ik vergat een foto te maken en de bak met PP moest daarvoor weer uit de koelkast.

Op zaterdag de PP langzaam in de eindsaus opgewarmd en geserveerd in een mini tortillawarp. De gasten (50) vonden het zo lekker dat er niks over bleef. Gelukkig had mijn vrouw me de laatste tortilla achter gehouden, ik kon dus toch een flintertje proeven en dat smaakte zeker naar meer. Dus dit was op zeker niet de laatste PP.
 
Wow 4kg hahahaha gaaf man!
 
Gelukkig voor jou dat je vrouw er nog een bewaart heeft. Maar er bestaat toch ook nog zo iets als "the Pitmasters privalige". Het ten alle tijden kunnen/ mogen proeven van het geen hij/zij gemaakt heeft B-)
 
Lekker,!

Zie niet in waarom er teveel briketten in je kolenmand liggen, bij ligt hij ook gewoon vol. Na afloop alles dicht en de volgende keer verder gaan waar je gebleven was.
 
PP staat ook nog hoog op mijn lijstje
 
Terug
Bovenaan Onderaan