BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork serveren

E

eegade

Gast
Goedemorgen,

Komende zondag staat er pulled pork op het menu. Inmiddels een hoop methoden en recepten gelezen, dus ik ga het voor de eerste keer proberen.

Nu is mij alleen nog het laatste stukje niet duidelijk:
Na het klaarmaken van het vlees komt natuurlijk de lange sessie. Daarna het vlees ?30min laten rusten onder aluminiumfolie voordat je het uit elkaar gaat trekken met 2 vorken. En dan...
Dan trek je het met 2 vorken uit elkaar en legt het op broodjes. Maar stel je hebt een groot stuk vlees voor 10 personen... tegen de tijd dat je het uit elkaar hebt getrokken is het misschien al een stuk afgekoeld.

Of valt het dalen van de temp. wel mee?
 
Liever een uur laten rusten dan 30 minuten trouwens. Het is een groot stuk vlees.
 
Ik ben geen expert, eerder een prutser zelfs, maar mijn laatste PP sessie was PP van een hele schouder, en ik was best even aan het pullen. Dat het na het pullen toch behoorlijk afgekoeld was vond ik juist het enige jammere.
Volgende keer proberen met handschoenen (voor de isolatie) plus neopreen handschoenen eroverheen proberen zonder vorken, gaat misschien wat sneller.
 
Even afgedekt in de oven of als je barbecue nog brandt daarin.

Oh en de schaal waar je het in serveert even opwarmen scheelt ook.
 
Ik pull altijd hierin...
Tijdens afkoelen van de vingers deksel er weer op..  :D
lzvy0hkwck5w_3.jpg
 
Ik zag pas een filmpje op internet waarbij ze het pullen deden met een handmixer.
Gaat snel en zonder je vingers te branden :)
 
Ren? zei:
Ik zag pas een filmpje op internet waarbij ze het pullen deden met een handmixer.
Gaat snel en zonder je vingers te branden :)

Linkje...?
 
Terug
Bovenaan Onderaan