F
Ferry
Gast
Hoi BBQ Genootschap,
Ik gluur en leer eigenlijk alleen maar van jullie posts! Maar mijn eerste PP ga ik delen... Komt die!
Vrijwel alles is gebaseerd op http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html met een kleine Ferry twist hier en daar.
Injectie mix:
---------------
Uienpoeder
Appelsap
Appelazijn
Honing
Worchestershire saus
Zout
Dry rub:
-------------
Rietsuiker
paprikapoeder pittig
Zout
Mosterdpoeder
Uienpoeder
Knoflookpoeder
Zwarte peper
De avond voor de Q is de injectie in en de dry rub over de 3KG Procureur gegaan, ingepakt in folie en zo de koelkast in voor de nacht.
De Q de zelfde avond voorbereid voor de volgende ochtend met een snake.
Om 6h opgestaan omdat ik zo rond 17h eters kreeg op Zondag, de snake had ik aangestoken met 6 gloeiende briketten, dit was net even te weinig om de ketel op 100 graden te krijgen, (of ik had te weinig geduld) snel nog 4 briketten in de starter gedaan, erbij gelegd en blazen om zo 10+ briketten warm tegen de snake te krijgen. Daarna ging de ketel netjes naar 100 graden. 7h lag de procureur erop.
Glaze:
-----------
Barbecuesaus
Appelazijn
Honing
Ketjap
Basterd suiker
Sambal
Na zo'n 5 uur is de Glaze erover gegaan, de kern temperatuur van de Procureur was 67c.
Kwartietje of 3 later heb ik hem ingepakt.
Saus:
----------
Overblijfsel sap uit de folie
Appelsap
Barbecuesaus
Basterdsuiker
Worchestershire saus
Sambal
En het eindresultaat:
Iedereen heeft er lekker van gegeten
Groetjes,
-- Ferry
Ik gluur en leer eigenlijk alleen maar van jullie posts! Maar mijn eerste PP ga ik delen... Komt die!
Vrijwel alles is gebaseerd op http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html met een kleine Ferry twist hier en daar.
Injectie mix:
---------------
Uienpoeder
Appelsap
Appelazijn
Honing
Worchestershire saus
Zout
Dry rub:
-------------
Rietsuiker
paprikapoeder pittig
Zout
Mosterdpoeder
Uienpoeder
Knoflookpoeder
Zwarte peper
De avond voor de Q is de injectie in en de dry rub over de 3KG Procureur gegaan, ingepakt in folie en zo de koelkast in voor de nacht.
De Q de zelfde avond voorbereid voor de volgende ochtend met een snake.
Om 6h opgestaan omdat ik zo rond 17h eters kreeg op Zondag, de snake had ik aangestoken met 6 gloeiende briketten, dit was net even te weinig om de ketel op 100 graden te krijgen, (of ik had te weinig geduld) snel nog 4 briketten in de starter gedaan, erbij gelegd en blazen om zo 10+ briketten warm tegen de snake te krijgen. Daarna ging de ketel netjes naar 100 graden. 7h lag de procureur erop.
Glaze:
-----------
Barbecuesaus
Appelazijn
Honing
Ketjap
Basterd suiker
Sambal
Na zo'n 5 uur is de Glaze erover gegaan, de kern temperatuur van de Procureur was 67c.
Kwartietje of 3 later heb ik hem ingepakt.
Saus:
----------
Overblijfsel sap uit de folie
Appelsap
Barbecuesaus
Basterdsuiker
Worchestershire saus
Sambal
En het eindresultaat:
Iedereen heeft er lekker van gegeten

Groetjes,
-- Ferry