Beef en Steak

Pulled Pork op Weber Master Touch

Imperial Guard

Pitmaster
Vrijdag een maiden run gemaakt op mijn nieuwe Master Touch en eind van de middag aan de slag gegaan met de Boston Butt.

Eerst het vlees getrimd en daarna in de rub gezet, hiervoor heb ik de Noskos Basis Rub gebruikt.
Strak ingepakt in huishoudfolie om heel wat uurtjes te slapen in de koelkast.

Man man man wat een stuk vlees voor het eerst dat ik met een stuk van 3,5kg heb gewerkt :)

Zaterdagmorgen 3:00 de wekker, butt uit de koelkast en snel de brikettenstarter aan en klokslag 4:15 was Q 120 graden en kon ze erop samen met 2 pakketjes appelrookhout.
Na mijn laatste check om 5:00 weer het bed ingedoken en schrok ik rond 8nuur wakker van de melding van de iGrill dat we nog 6 graden hadden te gaan tot de 74 graden.
Hup snel kleren aan en inmiddels een nieuwe starter aangestoken voor wat verse briketten erbij.

Het doel was om bij 74 graden de glaze aan te brengen alleen ik zit midden in de zone, 9uur, 10uur,11uur temperatuur bleef rond de 70/71 hangen en om 12 uur maar de glaze aangebracht en 2uur wachten voor de bark. Temperatuur zakte zelfs terug naar 68 graden iets na 14:00 ingepakt om door te gaan naar de 88 graden.
Hier leek echt geen einde aan te komen en om 17:40 tikte ik het magische getal van 88 graden aan, snel maar voorzichtig uitpakken en opnieuw inpakken om 45min te laten rusten.

Al met al een geweldige nieuwe ervaring met zo'n groot stuk vlees en de smaak was beter dan de vorig twee PP's die ik heb gemaakt.
Ik dacht het wel even in 10uurtjes te doen en die 10uur is 13,5ur geworden :D

De gasten vonden het geweldig en we hebben soep met broodje pulled pork met augurkjes en moink balls geserveerd,.

Geweldig om hierop terug te kijken :D

Bij gebrek aan een koffie molen  B-)

xONB8ay.jpg

sRgSLNR.jpg

lxac0gi.jpg

sydTKkq.jpg

Hu3okrm.jpg

lUEwNE1.jpg

Z1VIEky.jpg

6vQCQkG.jpg

dZOKPcT.jpg

RgY4682.jpg

Het resultaat mag er wezen, lekker hoor!

dat ziet er heel lekker uit, kan me goed voorstellen dat jullie ervan genoten hebben  :)

Ziet er lekker uit; briljante oplossing met die staafmixer whahahahaa!

Heerlijk.... Ziet er top uit!!

Terug
Bovenaan Onderaan