Beef en Steak

Pulled pork op weber 47 cm kan dat?

sierkgoedemoed

Tondelzoeker
Ik heb een weber 47 cm en zou wel eens een pulled pork willen maken. Ik heb diverse video's gezien hoe men dat doet op een weber. Ze noemen het de snake techniek met kooltjes op een rij waarvan de eerste is aangestoken. Maar alle voorbeelden die ik heb gezien zijn gedaan op een 57 cm weber. Iemand ervaring met zulke lange sessies op een 47cm weber?

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Zal lukken, gewoon minder kolen gebruiken, en zelf regelmatig aanvullen. Misschien maar een PP van max 2kg gebruiken.
Alles draait om temp beheersing.
Succes en vooral: smakelijk!

Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com

Ik heb al een keer PP (2,5 KG procureur) op de weber 47 CM gemaakt.
Idd minder kolen gebruikt. Ook gebruik gemaakt van de snake methode.
uiteindelijk een kleine 6 uur bezig geweest.

Is geen probleem, ik gebruik altijd de minionmethode. Piece of cake!  :)

Succes en eet smakelijk!

Gaat prima.
Gebruik maken van de indirecte gril methode en aansteken op de Minion manier.
Je zult onderweg wel een keer brandstof moeten bijvullen, ik doe dat meestal als de deksel toch open moet om de procureur in te pakken.
Met een beetje opletten hou je hem zo heel goed op ? 110 a 120 gr. C gedurende 10 a 11 uur.

Veel succes.

Even een plaatje ter verduidelijking.

KcmDCjel.jpg

Als ik het goed zie worden kokos blokken gebruikt. Ik heb weber kolen gehaald. Hoop dat het hier ook mee lukt. Wil de snake methode gebruiken en bij het bijvullen de minion.

BensBQ zei:
mooie foto, daar krijg je trek van Hans  :D

Dank je wel.
Iedere keer als ik naar dit plaatje kijk krijg ik de neiging om naar de vriezer te lopen om te zien of er toevallig nog een zakje met P.P. is .
Maar helaas  :(
Ligt wel nog een mooie procureur in snel weer aan het werk dus. ;) !

sierkgoedemoed zei:
Als ik het goed zie worden kokos blokken gebruikt. Ik heb weber kolen gehaald. Hoop dat het hier ook mee lukt. Wil de snake methode gebruiken en bij het bijvullen de minion.

Ik gebruik idd Eco-brasa kokos briketten dat werkt voor mij het prettigst.
Denk dat het met weber briketten  in de vorm van een snake ook wel lukt als je genoeg ruimte over kan houden voor een indirect gedeelte op je rooster.
We hebben op onze 47 cm kogel niet zo gek veel ruimte maar met een niet te groot stuk vlees lukt dat wellicht wel.
Even passen en meten dus. ;)

Ziet er prima uit, lekker :)
Zo zie je maar weer dat je met die 47 er best veel kan ;)
Op naar de brisket ?  :D!

sierkgoedemoed zei:
Nog even de resultaten van de pulled pork. Ging best goed. En heerlijk.
d948789f319bf6ec94fbd2d6b4d98986.jpg
25c3edc0066c6073bdc416f28f3a8018.jpg
1c22be8ce3b2df635221f92bd7da5667.jpg
Super gelukt zeg! Proficiat!

Wsm 47, Weber Performer, Weber Smokey Joe. Blogger voor http://GHENTlemensBBQ.com

Lekker hoor

Heerlijk! Gefeliciteerd met de sticker!

Terug
Bovenaan Onderaan