BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork op een regenachtige dag

 
 

RobbertI

Tondelzoeker
Berichten
23
Vrijdag avond zitten twijfelen of ik zaterdag pulled pork wilde gaan maken. Ik had het al even uitgesteld i.v.m het weer. En eigenlijk net iets te laat de knoop doorgehakt het toch maar te gaan doen, vandaar dat ik niet alles in huis had (bijvoorbeeld appelsap) voor een goede injectiemix. Dus uiteindelijk een beetje on the fly een Injectiemix gemaakt.
Coca cola, appelazijn, honing, ketjap manis, knoflook, ui, zout, peper, siracha. En gewoon proberen.
Daarna nog ruim ingerubbed met noskos pulled pork. En toen in de koelkast gelegd.
20210521_214410.jpg


Toen sochtends vroeg ondanks het slechte weer (gelukkig hebben we een afdakje) de bbq aan en de procureur erop.
20210522_133522.jpg

Ondertussen waren er boodschappen gedaan en waren de nodige ingrediënten weer binnen zoals bijvoorbeeld de appelsap (voor de eindmixsaus)

Na 5 uurtjes op 120 graden was het vlees helaas pas op een temperatuur van 63, maar toch maar besloten om hem te gaan glazen (gezien de lage temp) heb ik het gewoon 2x gedaan, want why not.

IMG_20210523_162313_052.jpg


Na 2 uurtjes was de temp lekker gestegen en ging het weer de goede kant op. Toen lekker warm ingepakked in een jasje aluminium en weer een uurtje of anderhalf erop.
20210522_183140.jpg


Toen de procureur flink lek geprikt was en hij eindelijk mals genoeg bevonden was nog even laten uitdampen en toen nog 45 min in aluminium waarna het super makkelijk te pullen was.
DSC_6628.jpg

DSC_6631.jpg

De pulled pork was heerlijk mals en smaakvol, en viel goed in de smaak. Er bleef meer dan genoeg over. Dus "helaas" moet ik er nog een paar dagen van genieten.


Gezien de bbq nog aan stond heb ik er ook nog een dessert opgemaakt, die helaas iets te lang gestaan heeft waardoor de chocolade onder de smores net iets te ver gesmolten was voor mijn smaak, maar het zag er geweldig uit en dat is ook leuk
IMG_20210523_113515_108.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had zo aangeschoven. Lekker hoor.
 
Ja, wat moet je anders op zo’n dag 😉. Gefeliciteerd met je knor.
 
Fijn he een afdakje . Zal allemaal gesmaakt hebben.
 
Lekker hoor. Zal vast wel gesmaakt hebben.
 
Het water loopt me in de mond. Ziet er heerlijk uit!
 
Toch een ideale activiteit om een regenachtige dag mee in te vullen, zeker wanneer je Q onder een afdakje staat.
Restjes PP zijn toch nooit een straf ;)
Een veelzijdig product (loempia's, bitterballen, spaghetti, ... )
Gefeliciteerd met je sticker.
 
Een afdak voor de Q en dan uitstellen?
Maar het is ervan gekomen en nog over ook 👍🏻
 
Heerlijk. Deze ziet er goed uit zeg
Had graag aangeschoven

Gefeliciteerd met je sticker
 
Dit ziet er geweldig lekker uit. Had best ff een in een broodje willen happen.
Proficiat met je verdiende knorrie award.
 
Lekker hoor, er wordt wat PP gemaakt als je het goed bekijkt hahahaha forum staat er echt vol mee!
Mooie run en gefeliciteerd met je knorrie! (y) 🔥
 
Terug
Bovenaan Onderaan