BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork op de OTP57

Thomarco

Tondelzoeker
Berichten
14
Na een aantal keren eerder PP te hebben gemaakt was ik het behoorlijk zat om steeds de temperatuur in de gaten te houden, tenminste het verstellen....
Nu heb ik dus even wat in elkaar gefreubeld in de vrije tijd. Door middel van een Arduino en wat chipmeuk uit China heb ik een systeempje gemaakt dat voor mij de temperatuur regelt. Voor zover mogelijk met dit systeem (geen fan, geen luchtafsluiting aan de bovenkant) wordt er voor mij binnen een bandbreedte van 10 graden celsius gestuurd. Elke 10 minuten loopt er een loopje dat eventueel bijstuurt.

voorbereiding.jpg

Eerst de voorbereiding, met het recept van Noskos met het een en ander aangepast :)

Vervolgens is de ketel lekker een aantal uren bezig alvorens ik er weer aan hoef te komen :)
Auto_BBQ.jpg

Auto-BBQ1.jpg

Bijna%20klaar.jpg


Het duurt nog een uurtje gok ik ongeveer.. dan kan ik m er mooi weer vanaf halen  B-)



 
Ben benieuwd, maar de foto doet het niet :)
 
Ik heb het nu even via een linkje van Dropbox gedaan, ik zal er vanavond even naar kijken  ;)

Edit: gefixt :)
 
Ow, das wel een gave manier van aansturen zeg, nice!
(Beetje knutselen en je kan de knop van een gasser ermee bedienen, cool!)
 
gaaf idee, en handig ook!
En nog is lekker eten ook straks :D
 
SilverFox zei:
Ow, das wel een gave manier van aansturen zeg, nice!
(Beetje knutselen en je kan de knop van een gasser ermee bedienen, cool!)
Dat zou inderdaad goed kunnen, echter gebruik ik nooit gas voor de BBQ  B-)

-Danny- zei:
Gaaf hoor, je kan ook zoveel met een Arduino.
Klopt, die dingen zijn erg leuk om de wereld van programmeren binnen te stappen!

jekl053 zei:
ik kan niet goed zien: je bedient de schuif onder in ? waarmee doe je dat ?

ik loop met zelfde idee voor een wsm namelijk ;)
Ik heb hiervoor een oude boormachinemotor gebruikt, omdat deze al een mooie vertragingskast vanaf de motor heeft.
In de boorkop heb ik een draadstang van 6 mm gestoken welke in een moertje draait als zijnde een spindel. De spindel is gemonteerd aan de luchtschuif  ;)

Martijn van den Berg zei:
gaaf idee, en handig ook!
En nog is lekker eten ook straks :D
Het was zeker weer geslaagd, ruim 5 Kg tegelijk ;)

Ceriel zei:
Leuk bedacht!
Danku  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan