BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork op de KJ Classic 2

 

Miggel

Tondelzoeker
Berichten
23
Ik had al eventjes een stuk van 3kg Boston Butt liggen en het werd nu toch weleens tijd om deze om te gaan toveren tot Pulled Pork.
Afgelopen zaterdagavond het overbodige dikke vet weggesneden en het vlees geïnjecteerd met een combi van:
Appelsap, witte wijn azijn, honig, worchestershire, zout en uienpoeder.
Daarna het vlees in de rub gezet (LetzQ pork rub) en het vlees vervolgens verpakt in vershoudfolie en in de koelkast gelegd.

Zondagochtend op tijd het vlees uit de koeling gehaald om op temperatuur te laten komen en tegen 7:45 de KJ aangestoken en klaargemaakt voor een low-slow sessie.
Met de temperatuur mooi stabiel op 115 graden was het tijd om te beginnen (08:30).
Nog even 2 chunks appelhout toegevoegd en daarna het vlees erop.
Thermometer erin en ingesteld op 73 graden.
IMG_3803.jpg

Dit was tegen 14:30 bereikt waarna ik het stuk in folie heb gepakt en teruggelegd.
Toen de kerntemperatuur 85 aangaf het stuk weer uit de folie gehaald en teruggelegd.
IMG_3806.jpg

Het sap natuurlijk bewaard voor de saus aan het einde.
Na het terugleggen daalde de kerntemperatuur tot 79 graden en duurde het uiteindelijk tot 18:45 voordat de 88 graden kern werd bereik en het stuk eraf kon.
In de tussentijd het vlees nog 1x bestreken met een glaze van sweet baby ray's bbq saus, witte wijn azijn en honing.

Nadat het vlees een uur had gerust in alu en een theedoek was het dan tijd om te beginnen met pullen.
Dit ging meer dan prima en het vlees was super mals en ook de smaak was prima.
IMG_3814.jpg

IMG_3815.jpg

IMG_3816.jpg

2 lekkere broodjes gemaakt met wat coleslaw en bbq saus en de rest van de pulled pork in zakjes verdeeld voor in de vriezer.
IMG_3820.jpg

Kort samengevat een prima sessie en zeker voor herhaling vatbaar.
 
Ziet er errug lekker uit. ;)
 
Dat lijkt me een heerlijk broodje. Gefeliciteerd met je eerste badge.
 
Mooie run hoor.
Je pp ziet er heerlijk uit
Lekker broodje en nog wat op voorraad ook.
Zo doe je dat (y)
 
Wat een heerlijk broodje heb je daar klaar gemaakt! Het water loopt me in de mond hier......

En van harte met je Knor!!
 
Mooie run. Dat ziet er een hele lekkere PP uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Mooie PP en lekkere broodjes gefeliciteerd met je sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan