BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork op Barilo

 

Jdibbes

Sprokkelaar
Berichten
41
Tijdens het kijken van de Netflix serie American BBQ showdown vroeg mijn 9 jarige dochter, hier in de familie bekend onder de naam de "Blonde Bourgondiër",
Zeg pap ik wil ook eens pulled pork proeven.

Nou dat kan je natuurlijk als vader niet weigeren.

De volgende dag zijn we samen op stap gegaan naar de Makro en hebben een flink stuk procureur gehaald.

Samen de dry rub gemaakt uit het ultieme mannen bbq boek.
Ruim 12 uur van te voren rijkelijk in de rub gezet.

Toen kwam de grootste uitdaging van de dag. De Boretti Barilo 12 uur lang onder controle houden.

Ik begon met een "snake" setup en deze starte goed. Temperatuur liep steady op naar 114°C.
Procureur op de Barilo,appel en kersen rook hout erbij Inkbird aan en actie...
Maar toen kakte na zn 40 min de Temperatuur volledig in.

De snake werd werd omgetoverd in een minion methode en bleef zo redelijk steady door branden met af en toe om de 4 uur wat extra stukken black ranch houtskool toe te voegen.
Achteraf kreeg ik feedback via onze FB groep van mede Barilo BBQ'ers dat mijn snake te strak is voor de Barilo.
(Tips of tricks hoor ik graag van jullie!)

2 keer afgelakt met zelfgemaakte smokey bbqsaus aangelengd met appelsap.

Ingepakt in folie en doorgegaard tot 93°C.

Door het oponthoud met de temperatuur werd het wat later dan gepland.
Maar het eindresultaat was er niet minder om.

Mijn dochter vond het fantastisch om te helpen en om de pulled pork te proeven.

Missie geslaagd!!

IMG_20201107_234120_065.jpg


IMG_20201107_234120_066.jpg


20201107_194214.jpg


20201107_085609.jpg


20201106_203042.jpg


IMG_20201029_181509_692.jpg
 
Lekkere P.P. kan ook eigenlijk niet anders met zo'n geweldige hulp. (y)
 
Zo'n gaaf ding hè, die barilo. Mooi.

Jaja, dochterlief vroeg "zomaar om PP..." je bent vast geen hans en Grietje aan het voorlezen voor het slapen gaan.... hahaha goed gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Mooi resultaat.

Voor wat betreft de snake; ik denk dat er lucht tussen de blokjes moet zitten. Te mooi gestapeld zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
 
Zo'n gaaf ding hè, die barilo. Mooi.

Jaja, dochterlief vroeg "zomaar om PP..." je bent vast geen hans en Grietje aan het voorlezen voor het slapen gaan.... hahaha goed gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Zal wel een eigen verhaal van de drie biggetjes zijn. 🤣
@Jdibbes : PP ziet er goed uit.
Je geeft het goede voorbeeld aan je dochter! Over een paar jaar zit jij met een biertje in de tuin terwijl zij het werk doet.
 
Wat een geweldige keukenhulp. Komt de smaak en het enthousiasme altijd ten goede.,
Lekker dobbelsteentjes stapelen . Ecobrasa?
 
Mooi om ze te zien genieten. Gefeliciteerd met je knor.
 
Mooie PP, gefeliciteerd met je knor.
Voor wat betreft de Barilo, slecht design waardoor de gebruikers lopen te klooien om de temperatuur stabiel te krijgen.
Hadden ze maar het design van de terzo op de barilo en fratello losgelaten. (luchtmanagement)
 
Laatst bewerkt:
Tranen in de ogen zo’n kind. Wou dat die twee kleine engnekken hier eens mee hielpen, maar nee. Wel eten we een hamburger, of spareribs? Misschien is dat dan eigenlijk al wel de winst 🤨
 
Mooie run PP. Leuk ook dat de kinderen lekker mee BBQen. Dat moet een fijne dag geweest zijn. Met heerlijk PP toe.
Alvast gefeliciteerd met je knorrie.
 
Geweldig. Hartstikke leuk dat jullie dochter zo helpt.
Das toch genieten.

Mooie run hoor.
Sticker is voor je dochter natuurlijk ;)
Gefeliciteerd
 
Mooi resultaat.

Voor wat betreft de snake; ik denk dat er lucht tussen de blokjes moet zitten. Te mooi gestapeld zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
Bedankt,

En die tip kreeg ik inderdaad al meer. De snake is te strak en te mooi gestapeld.

Obsessive compulsive disorder.. 😅😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan