BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork (omdat het zo lekker origineel is)

 

bjornc

Vuurmaker
Berichten
70
Het moest maar weer eens gebeuren, Pulled Pork.

Maar omdat het me tot nu toe elke keer gelukt was om etenstijd niet te halen, voor het eerst s'nachts de Kamado aan het werk gezet.
Dit durf ik pas aan sinds ik in het bezit ben van een Fireboard 2 Drive.

Om 23:40 ging het vlees erop.
Roken gebeurde met Appel chunks.
s'Nachts toch onrustig geslapen, en bij uitzondering de telefoon mee op de slaapkamer om op de app te kunnen kijken.
Gelukkig maar 2x wakker geworden.

Spoiler alert, zonder inpakken heeft het vlees 17.5 uur nodig gehad !!!

0SJ5ez.jpg

0SJyJ5.jpg

0SJbov.jpg

0SJXm2.jpg


Na (volledig onterecht) wat onrustig geslapen te hebben, s'ochtends tijd om te inspecteren:

0SJcI9.jpg


Daarna tijd om broodjes te maken, mijn eerste poging überhaupt... en dan ook nog Italiaanse bollen.

0SJFFo.jpg

0SJf7i.jpg

0SJx8C.jpg

* Foto van de afgebakte broodjes blijf ik jullie schuldig... maar verderop het eindresultaat.

Vervolgens Coleslaw maken: (gelijk alle Kool opgesneden, en 3 porties ingevroren)

0SJPRm.jpg


Een klein uurtje voordat het klaar was, de temperatuur van 106 naar 120 gebracht, want het dreigde weer uit de klauwen te lopen....
En warempel, bij 89.9 graden een check... en het was zo gaar dat ik het met een tang niet van het rooster kon pakken zonder het kapot te scheuren....

0SJDxP.png


Tijd om te pullen:

0SJoJK.jpg

0SJLo1.jpg

0SJY2c.jpg

0SJueZ.jpg


Een super geslaagde sessie.... en de cijfers hieronder voor degene die het willen zien:

0SJGyT.jpg




Al met al... weer fijn gegeten!
 
Nice! Ik he net de signals en billows binnen en wil ook graag eens een nachtsessie doen, durf het nu ook niet aan. Terwijl praktisch mijn instellingen eigenlijk 95% gewoon kneiter steady zijn. Toch controle willen houden ofzo..
Ziet er goed uit weer. Ik maak er tegenwoordig wel vaak 2 tegelijk nu, want ook de ingevroren delen gaan heel hard hier voor de lunch

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Mijn instellingen waren ook redelijk steady, maar soms kon het na 3-4 uur ineens aan de haal gaan.
Vermoedelijk wind op de kamado, aangezien ie niet zo beschut staat.
Vorige week heb ik (zie review) eerst een test run gedaan om te zien of het allemaal stabiel zou blijven. Toch zonde als iets mis zou gaan en het vlees de vuilnis in kan.
De signals en billows stond ook op mijn short list, denk een prima apparaat.
 
Mooi gemaakt. Gefeliciteerd met je Knorretje. Volgende keer eens proberen met inpakken, dan ben je binnen negen uur klaar.
 
Bedankt!

Ik heb het al eens ingepakt met bakpapier... en ik heb ook een RVS braadschaal met deksel.
Beide keren kwam ik op 10-12 uur klaar.
Inpakken met aluminiumfolie doe ik principieel niet, vanwege redenen :p

Maar in dit geval had ik gewoon alle tijd.... het was (met een kleine ingreep aan het einde) rond etenstijd klaar :)

En ik durf te stellen dat de bark beter is dan de ingepakte variant.
 
Thanks... dit was m’n eerste keer broodjes bakken.
Het brood was prima van smaak, maar te vast van structuur... altijd ruimte voor verbetering dus.
 
lekker hoor. das een mooie run geweest.
probeer eens een wat groter stuk. heb je meteen een voorraadje
 
Van deze kilo hebben we met ‘t gezin vandaag voor de 2e keer gegeten.
Een grotere voorraad betekent dan ook gelijk minder vaak bbqen... dus hou het wel bij de kilo 😂
 
mooie run PP. En zelf de broodjes gemaakt. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Van deze kilo hebben we met ‘t gezin vandaag voor de 2e keer gegeten.
Een grotere voorraad betekent dan ook gelijk minder vaak bbqen... dus hou het wel bij de kilo
Ziet er lekker uit! Maar een stukje van een kilo moet toch met inpakken binnen 5 uur lukken? 2.5kg duurt hier max 9 uur met uitdampen en een uur rusten erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Ik zie het al. Ik heb mijn temp altijd op 121 staan en bij jou staat het een stuk lager.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Met inpakken moet het inderdaad sneller kunnen, maar ik begin niet aan inpakken met alu folie.
Met bakpapier / slagerspapier is wel een optie, maar dan moet ik er s'nachts uit. In dit geval was het doel ook
om te kijken of het zou lukken zonder ernaar om te kijken.
Ik kan je zeggen; super gelukt. Ik kon het stuk vlees niet oppakken zonder het kapot te scheuren.
 
Ik heb voorheen 8-10 uur nodig gehad met inpakken met bakpapier.
Dus in dit geval was het bijna de helft.
Waarbij ik de voorgaande pulled pork sessies zonder fireboard gedaan heb, en de temperatuur ook wel wat hoger lag soms.
In dit geval gewoon strak de temperatuur zoals ingesteld gehad.
Als ik het moet schatten, dan is inpakken in bakpapier ongeveer 30% sneller.
 
Terug
Bovenaan Onderaan