BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork niet op temperatuur..

Thmsgulden

Sprokkelaar
Berichten
34
Goedemorgen!

Zaterdag op verzoek van mijn moeder een grote bbq-groep voorzien van lekkere (borrel) hapjes bij haar verjaardag. (Zeker geen straf  ;) ;) ). Omdat het een grotere groep is, vergt het wel wat voorbereiding waarbij ik jullie tips goed kan gebruiken!

Het menu bestaat uit Pulled pork, MOINK balls, zalm en gemarineerde kippendijen. Inmiddels een PVA gemaakt waarbij ik vanavond start ik met het trimmen en het rubben van de boston butts (2 x 2200gr) en het voorbereiden van de barbecue. Morgen +- 06:30u start ik de WSM voor de 2 boston butts en ik verwacht deze binnen 12 uur op tempratuur te hebben. Maaaar.. en daar heb ik toch jullie mening over nodig.. 's-avonds 1900u staat er een etentje gepland met vrienden. Wat is de beste optie wanneer ik niet in de buurt ben van de bbq, maar de pulled pork nog niet op temperatuur is?

Ik heb een aantal opties;
- Op het moment dat ik denk dat hij het niet gaat halen de tempratuur flink verhogen.
- De temperatuur verlagen door het verwijderen van kolen, barbecue brandt korte tijd door, Pulled Pork laten liggen.
- Pulled Pork verwijderen, stevig inpakken in folie en handdoeken hopend dat 'ie 2/3 graden door gaart.
- De buurman lief aankijken of 'ie een oogje in het zeil houdt.
- Of .........

Zoals gezegd verwacht ik dat het lukt binnen de 12 uur maar je weet nooit.

Tips/tricks/aanvullingen? Ik hoor ze graag!

Groeton!
Thomas

 
Alles klaar zetten en de wekker om 02.00 uur. Even uurtje uit bed en dan lekker verder slapen. Je kan hem natuurlijk ook op tijd inpakken in folie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn ervaring is dat als ik de temp van Mn ei constant op 120gr hou en bij zo'n 70gr het vlees inpak het 8 tot max 9 uur duurt totdat ie op 88 tot 90 gr kern temp zit, dus die 12 uur zal volgens mij geen probleem zijn.
 
avr zei:
Mijn ervaring is dat als ik de temp van Mn ei constant op 120gr hou en bij zo'n 70gr het vlees inpak het 8 tot max 9 uur duurt totdat ie op 88 tot 90 gr kern temp zit, dus die 12 uur zal volgens mij geen probleem zijn.

Bedankt voor je reactie! Dit is inderdaad ook mijn ervaring en ik verwacht eigenlijk ook geen problemen. Alleen in het uiterste geval ben ik opzoek naar een plan B..
 
pizzabakker zei:
Alles klaar zetten en de wekker om 02.00 uur. Even uurtje uit bed en dan lekker verder slapen. Je kan hem natuurlijk ook op tijd inpakken in folie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt voor je reactie! Heb ik aan gedacht maar ik ben slechts een middag vrij en 's-ochtends (08:00 tot +-13:00u) dus niet thuis. Dan zit ik uiteindelijk dus met hetzelfde probleem. Ik ga de stukken sowieso helpen door het tijdig in te pakken!
 
Ik zou sowieso beginnen met een hogere temperatuur. Deze later verhogen heeft niet veel zin als je nog 2-3 uur moet.
120-125 graden is prima te doen.  Als je werkt met stukken van 2kg+ ben je wel een 8 uur bezig. Inpakken en wikkelen in handdoeken en plaatsen in een koelbox (thermobox is een betere naam) houd je deze zeker 3-5 uur warm
Maar als je niet in de buurt kan zijn kan je ze er ook niet afhalen  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan