BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork net niet gaar genoeg.

 
 

Antal

Sprokkelaar
Berichten
25
Vandaag pulled pork gemaakt. Tweede keer en deze keer was het net ff wat minder makkelijk uit elkaar te trekken. Alles ging volgens boekje maar toch net ff wat minder makkelijk te ’pullen’. Iemand nog tips? Methode: eerste 5 uur op 120 graden. Kerntemperatuur 70. Daarna glaze bbqsaus en nog 2 uur (tot ongeveer 77 graden. Daarna inpakken en bij 90 graden prikken. Voor alle zekerheid nog 2 a 3 graden warmer. Even kwartiertje out in the open en toen nog uurtje ingepakt laten rusten.

IMG_3616.jpeg


IMG_3623.jpeg


IMG_3624.jpeg


IMG_3628.jpeg


b6b301f7-1a5d-41aa-8a07-42f84155c7df.jpeg
 
Sommigen hebben net een paar graden meer nodig. Ga af op hoe de thermometer het vlees in gaat, prik met een satéprikker of thermapen in het vlees en voel of deze er in glijdt als in pindakaas. Dan is het vlees klaar om te pullen

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Gewoon iets langer...
 
Gewoon wachten tot ie zo zacht alweer boter is en geen eind temperatuur aanhouden
 
Ik denk dat doordat het stuk vrij klein is de inpak/stoomtijd vrij kort is geweest. Daarnaast vind ik persoonlijk 92 graden nog redelijk laag. Mijn eigen ervaring is dat tussen de 94 en 96 graden de meeste stukken het meest mals zijn. Er zit vocht zat in een procureur dus die 2 graden doorlopen is geen probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ener
Je vlees was natuurlijk wel gewoon gaar, alleen had je nog net iets langer moeten wachten. Een prikker moet er echt heel makkelijk in glijden.
Deze versie is natuurlijk wel gewoon een knor waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan