BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork met een uitdaging...

Ziet er al lekker uit.
 
Wat zal jij punten scoren bij je familie  ;D
 
jammer dat ik niet bij je familie hoor
 
Net om 13.00 is de Picnic er af gegaan (na 19 en een half uur) en lekker dik in de alufolie gewikkeld! De digitale pen gaf aan de bovenkant een kern-temp van 87,4C, maar aan de onderkant al 91.1C. Bij het er af halen viel hij al bijna uit elkaar. Probeerde 'm aan het bot op te tillen, maar had alleen het bot in m'n hand...  :D
Nieuwkoop_20121202_00047.jpg
Nieuwkoop_20121202_00049.jpg


Vlees er af en meteen de pan met bonen er weer op. Kan die mooi nog even een paar uur pruttelen voor we gaan eten!
Nieuwkoop_20121202_00048.jpg


Straks alleen nog de coleslaw maken en dan hebben we vanmiddag een heerlijk Sintermaaltje!!  ;D
 
eet smakelijk straks, dat gaat helemaal goed komen.
coleslaw kan je beter een dag van te voren maken, dan trekken de smaken lekker door
 
Heb je helemaal gelijk aan Leo! Slechte planning van mijn kant... ;)

 
haha daar zei ik het niet om hoor, maar het komt wel de smaak ten goede
 
Leo zei:
haha daar zei ik het niet om hoor, maar het komt wel de smaak ten goede
I know...  ;)

Nog een paar laatste foto's van vandaag. Eerst het pullen van de porc...
Nieuwkoop_20121202_00050.jpg
Nieuwkoop_20121202_00051.jpg


met als resultaat een flinke pan vol...
Nieuwkoop_20121202_00052.jpg


Coleslaw erbij gemaakt...
Nieuwkoop_20121202_00054.jpg


En dan het totaalplaatje op tafel...
Nieuwkoop_20121202_00056.jpg


Het was een heerlijke maaltijd bij een supergezellig Sinterklaasfeest! En een prima uitprobeersessie van mijn "nieuwe" ProQ!!
De restanten zijn de vriezer in gegaan en daar gaan we op een later tijdstip nog weer een keer lekker van genieten.
Bedankt voor het kijken en de mentale ondersteuning!  ;D
 
Laat me raden...... Je mag volgend jaar weer het Sniklaas eten verzorgen  :p
 
Leuk verslag, ziet er lekker uit. Hoe heb je de bonen klaar gemaakt?
 
JohanD zei:
Hoe heb je de bonen klaar gemaakt?
In de DO van Barbecook. Eerst op het fornuis binnen in de keuken alles samengesteld...  :-[ 
Maar daarna het geheel een paar uur laten pruttelen in de ProQ!  ;D

Eerst een gewone ui, een rode ui, een paprika en een paar teentjes knoflook snipperen en aanfruiten in een beetje olie.
Dan een blik uitgelekte bruine bonen en een blikje kidneybonen er bij.
Een potje runderbouillon toevoegen met 2 blikjes tomaten puree, rokerige barbecue saus (in dit geval SBR's), bruine suiker of stroop en mosterd.
Wanneer alles warm is een laag bacon of spek er bovenop en vervolgens lekker een paar uur laten pruttelen en indikken in de Q  ;)
 
Dank je, weer wat op de To Do :). Klinkt lekker, mijn DO staat al een tijdje droog dus dit is weer een goede motivatie om hem aan het werk te zetten.
 
Gefeliciteerd met je knorretje!!
 
Een smakelijk verslag Thor.
Je bent goed bezig geweest zeg :)
Van harte met je welverdiende knor.

Mac
 
Yeah!! Ik heb 'm!! Thanks!!

Nu gauw maar weer eens een
BeerCan Chick doen

En eindelijk eens een keer een Brisket. Om de kinderboerderij compleet te maken ;-)

 
Terug
Bovenaan Onderaan