BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork met Blueberry BBQ sauce

 
 
 

Jorizzz

Kooltjesharker
Berichten
114
Een tijd gelden heb ik het boek "Sauces, rubs and marinades" van Steven Raichlen gekocht.

IMG_8396.JPG


Daarin staat onder andere een interessant klinkende Blueberry Barbecue Sauce in, die goed samen zou gaan met (o.a.) varkensvlees en vooral ook iets totaal anders is dan de 'standaard' bbq sauzen op ketchup basis. Deze saus heb ik gisteravond bereid en hij is wat mij betreft goed gelukt! Het is wel anders dan ik me had voorgesteld, het doet enigszins denken aanrode kool en/of stoofpeertjes. Niet meteen wat ik me voorstel bij een BBQ saus, maar als ik denk aan hachee met rode kool (lekker!), waarom zou het dan niet kunnen werken met pulled pork?

IMG_8398.JPG


Vandaag een procureur van 2,7 kilo op de Weber gegooid, met twee flinke chunks kersenhout. Die ligt er nu bijna 1:45 uur op en heeft dus nog een lange weg te gaan. Maar ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat combineren.

IMG_8394.JPG


IMG_8395.JPG


Als bijgerechten bij de pulled pork maak ik vandaag een cornbread en een coleslaw van witte en rode kool. Later meer...
 
Heerlijk dagje was het om te barbecueën! Temperatuur van de bbq gedurende de hele run heel mooi stabiel weten te houden (dat gaat steeds beter).
Na zo'n 4 uur was de kerntemperatuur tegen de 70 graden, op dat moment de boel ingepakt.

IMG_8400.JPG


Na totaal 7,5 uur was de kerntemperatuur 92 graden, maar voelde het op een paar plekje nog niet helemaal boterzacht. Een kwartiertje later wel en mocht het vlees uitwasemen en rusten.

IMG_8403.JPG


Uurtje laten het vlees gepulled en ik was echt heel tevreden over hoe makkelijk dat ging en hoe mals en sappig het vlees was. De combinatie met de blueberry bbq sauce was ook heel leuk. Bijna alsof je draadjesvlees met rode kool aan het eten was. Misschien niet heel zomers, maar voor wie in de herfst en winter ook pulled pork maakt, zou ik het zeker aanraden die een keer uit te proberen!

IMG_8407.JPG


IMG_8404.JPG


Overigens uiteindelijk toch geen cornbread gemaakt, maar wel een heerlijke coleslaw met witte én rode kool en dit keer ook met (zelf) ingelegde rode ui. De kinderen vinden normale rode ui soms net te scherp dus dit was een experiment, maar eentje die zeker herhaald gaat worden!
 
Dat klinkt goed. Ik heb het boek ook net vorige week binnen gekregen. Deze saus ga ik dus zeker ook eens proberen.
 
Dat klinkt goed. Ik heb het boek ook net vorige week binnen gekregen. Deze saus ga ik dus zeker ook eens proberen.
Let wel op, want met de hoeveelheden die in het recept staan aangegeven heb je een serieuze hoeveelheid saus, daar heb ik me enigszins op verkeken. Maar goed, dan maar een deel invriezen...
 
Dat ziet er geweldig uit.
En die saus maakt me wel nieuwsgierig.
Leuk om andere dingen te proberen
 
Nam bijna een hapje uit mijn beeldscherm....lekker hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan