BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork maximale rusttijd in de oven?

 
 

Carbo negra

Stoker
Berichten
332
Vraagje: binnenkort wil ik een boston butt van een kg of 4 of 2 procureurs een dag van te voren klaar maken. Ik heb namelijk de volgende dag een feestje en wil ze dan meenemen. Zou ik dit volledig op de bbq kunnen bereiden en dan ingepakt op temperatuur kunnen houden in de oven voor bijna een dag? Wat voor temperatuur zou ik dan minimaal aan moeten houden om dit veilig te kunnen doen en wat is ongeveer de maximale tijd dat dit kan?
 
Dat zou ik niet doen. PP blijft makkelijk 6 uur goed als je hem in handdoeken legt in een koelbox., misschien zelfs iets langer. Maar om hem 24 uur in een oven van bijvoorbeeld 80C te leggen lijkt mij de kwaliteit niet ten goede te komen.
Zelf zou ik hem gewoon pullen en dan af laten koelen en in ziplock zakken verpakken en dan de volgende dag opwarmen. Dat kan in een pan met heet water of in de magnetron.
 
I said it and I'll say it again;

Ik heb vorige week pulled pork gemaakt voor een familiedag, ook 15 personen ofzo.
Alles gemaakt volgens noskos wedstrijd recept. De eindsaus wel gemengd maar niet verwarmd. Pulled pork vacuum getrokken en op locatie in heet water gelegd. Die gemengd met de hete eindsaus en het was zo vers als maar kon.

Kern van het verhaal: doe zo veel mogelijk van te voren.
<knip>
 
Dat zou ik niet doen. PP blijft makkelijk 6 uur goed als je hem in handdoeken legt in een koelbox., misschien zelfs iets langer. Maar om hem 24 uur in een oven van bijvoorbeeld 80C te leggen lijkt mij de kwaliteit niet ten goede te komen.
Zelf zou ik hem gewoon pullen en dan af laten koelen en in ziplock zakken verpakken en dan de volgende dag opwarmen. Dat kan in een pan met heet water of in de magnetron.
Dan maak ik hem de dag van te voren en leen ik een vacuumapparaat van mijn vader. Ziplocks heb ik wel eens eerder gedaan maar dat ging toen helaas mis. Daar was de zak beschadigd door het water. Zag het gelukkig op tijd toen waardoor er niet veel water bij gekomen was maar toch is het dan zonde. De visite had het toen iig niet door gehad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan