BasBQ
Beef en Steak

pulled pork in een rookoven

 

fokje

Kooltjesharker
Berichten
174
hallo.

eerste keer pulled pork

ik wil graag pulled pork bereiden in een rookoven.
is dat wel mogelijk ik heb namelijk al heel wat gelezen hier op het forum maar begin nu sterk te twijfelen.
de meeste pulled pork hier wordt bereidt in een bbq.
ik wil het in mijn rookast gaan doen met  vleeshaken, maar is dat mogelijk.

wie kan mijn helpen.

alvast bedankt voor jullie hulp.



met vriendelijk groet hans.
 
Als je maar de juiste temperatuur haald. (107.C)
Maar hij zal niet aan je haak blijfen hangen, je heb wel een rooster nodig.
 
oke hartelijk bedankt voor het snelle antwoordt.

ik zal even kijken of ik een rooster er in kan zetten.

vrg hans.
 
net even gekeken bij de rookoven of er een mogelijkheid is om een rooster er in te zetten, maar helaas gaat dat niet lukken.

zou het kunnen als ik de slager vraag om het stuk varkensschouder netjes in te binden met van dat slagerstouw, en hem dan aan de vleeshaken in mijn rookoven te hangen.
of is dat bindtouw niet bestand tegen een tempratuur van  107 graden.

met vriendelijke groet hans.
 
Dan zou ik m haast in een netje laten binden. Die 107 graden kan het net/touw wel aan.
 
als je pp bijna op temperatuur is, is je vlees zo mals dat het uit elkaar gaat vallen, vandaar dat je een rooster nodig hebt
 
Zonder rooster lijkt het me niet makkelijk.
Hij gaat NL een heel eind krimpen...

 
het kan wel maar dan zou ik het vlees in een mand leggen en die in de oven hangen. probleem wanneer je het ophangt als vlees an sich de zwaartekracht nog meer zijn werk doet dan normaal en je nog meer vocht verliest waardoor het bovenste deel zonder vocht blijft en gort droog zal worden. mandje waar vlees rustig op kan rusten zal veel schelen.

Ben zelf redelijk geoefend met rookovens, het kan dus wel heel goed met paar aanpassingen :)

BBQ rooster ophangen in de rookoven voor het vlees, of een grote frituurmand. kan allemaal zolang het vlees maar vlak ligt. ophangen aan vleeshaken ga je jezelf en je gasten geen plezier mee doen.
 
Hallo beste mensen.

Hartelijk dank voor de snelle antwoorden.
Ik ben in ieder geval weer een stuk wijzer geworden.

Ik ga mij maar eens verdiepen in een mooie bbq.

Want wat ik hier op het forum heb gezien aan mooie en lekkere Pulled pork recepten zal ik het hier niet bij laten.
Ik wil zo'n mooi stukkie vlees op mijn bord hebben.

Nogmaals hartelijk bedankt.

Vrg Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan