BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork! In de verkoop tijdens Koningsdag :)

 

1012sabine1985

Kooltjesharker
Berichten
214
Tijd voor mijn eerste gerecht en foto's sinds ik lid ben! Pulled Pork!

Na al meerdere keren complimenten gekregen te hebben over mijn Pulled Pork, leek het mij leuk om hier meer mee te doen. Koningsdag zat eraan te komen en helaas kon het dit jaar niet zo uitgebreid gevierd worden als normaal. Er was lekker weer op komst, dus tijd om de BBQ aan te doen en ruim 10 kilo procureur om te toveren tot Pulled Pork om deze vervolgens te verkopen op de oprit.

Zondagavond 25 april de voorbereidingen getroffen: bijna 1 kilo rub gemaakt, het vlees ingesmeerd met mosterd en de rub en ruim 4 liter BBQ-saus zelf gemaakt.
WhatsApp Image 2021-05-06 at 19.56.41.jpeg
WhatsApp Image 2021-05-06 at 19.58.18.jpeg


Maandagochtend 26 april rond 7.30 de briketten aangemaakt en gewacht tot de temperatuur in mijn Weber Master Touch Premium 57 een temperatuur van rond de 110 graden aan gaf. Appelrookhout erbij en het vlees mocht erop! Paste precies....
WhatsApp Image 2021-05-06 at 20.23.12.jpeg

Gedurende de dag de kerntemperatuur in de gaten gehouden met mijn Weber Igrill 2, superhandig om met de app vanuit binnen de keteltemperatuur en de kerntemperatuur van het vlees in de gaten te kunnen houden.
WhatsApp Image 2021-05-06 at 20.26.02.jpeg

Gedurende de dag het vlees af en toe in gesprayd met een mengsel van appelsap, whisky en appelciderazijn. Ook alvast de dressing voor de koolsalade klaargemaakt en verder een relaxte dag gehad. Met drie kleine kids in huis lukt het tegenwoordig prima om vlees low & slow te bereiden. High & fast is een ander verhaal, daar moet mijn vriend of een ander toch echt voor in de buurt zijn om de kinderen in de gaten te houden. Toen de temperatuur de zone bereikte, zo rond de 70 graden, heb ik de stukken ingepakt in aluminiumfolie. Tijd om verder te garen.

Rond half zes was de kerntemperatuur van de verschillende stukken tussen de 92 en 94 graden. De thermometer gleed erin als boter, de stukken waren klaar. Nog even extra ingepakt en aan de kant gelegd. Toen de kinderen 's avonds op bed lagen heb ik de stukken uit elkaar getrokken. Met ruim 10 kilo duurde dat wel even. Serietje erbij opgezet en ruim een uur bezig geweest. Beetje op smaak gebracht met mijn zelfgemaakte BBQ-saus en nog een beetje van de rub. Vervolgens koud gezet om de volgende dag verder te gaan.
WhatsApp Image 2021-05-06 at 19.58.19.jpeg


Koningsdag zelf: oprit versierd met vlaggetjes en ballonen. Ook vlaggetjes halverwege de oprit om afstand te bewaren tussen mij en de mensen die broodjes kwamen ophalen. De salade klaargemaakt, broodjes in de oven, alles klaargezet op de oprit. Weber verplaatst van de overkapping naar de oprit en daar de Pulled Pork verwarmd in de Dutch Oven. Tussen 1 en 3 zijn er veel mensen langs geweest die voor €5,00 een broodje hebben afgehaald. Ontzettend leuk! Weer veel complimenten mogen ontvangen!
WhatsApp Image 2021-05-06 at 20.41.21 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-05-06 at 20.41.21.jpeg


Er was nog over, dus beter voor ons! 's Avonds en de dag erna Pulled Pork voor ons. Van meerdere mensen de vraag: 'Is er nog over? Wij willen meer!' Voor herhaling vatbaar, hopelijk volgend jaar als we weer gewoon op de vrijmarkt mogen staan!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om dit te lezen en wie weet.... mijn eerste badge!
WhatsApp Image 2021-05-06 at 19.58.18 (2).jpeg
 
Wauw, dit is wel echt next-level. Fantastisch om zo iets te doen voor je buurt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Werd ook echt goed gewaardeerd. Leuk om de mensen uit de buurt op deze manier toch nog te zien op zo'n dag.
 
Leuk verslag, gefeliciteerd met je knor.
 
Wat een leuk en smakelijk initiatief! Ziet er goed uit. Gefeliciteerd met je knorretje!
 
10 kilo 😳 waar kan ik volgend jaar het broodje halen? Ziet er heerlijk uit! Das zal zeker gesmaakt hebben 👌🏻
 
Haha! Bedankt voor jullie reacties! Ritje naar het mooie Tienhoven!
 
Dat ziet er fantastisch uit. Een flinke lading hoor. Hoe heb je dat gedaan met de kolen? het hele rooster ligt vol dan lijkt het mij dat je ook wat vlees direct hebt liggen of zie ik dat verkeerd? (ben gewon nieuwsgierig hoor)

Gefeliciteerd met je knorretje meer dan verdiend
 
Wauw Sabine 10 kilo pulled pork, mijn complimenten dat zijn schitterende broodjes PP geworden :love: en natuurlijk gefeliciteerd met je Knor 🥳

Ik lees dat jullie 3 kleine kinderen hebben, ik zou ze gauw leren fietsen dan kun je een bezorgdienst beginnen, jij lekkere dingen maken op de bqq en de kids kunnen op hun fietsje gaan bezorgen 🤪
 
Je zet een nieuwe standaard voor het behalen van het knorretje ;) Lekker bezig geweest!
 
Wauw Sabine 10 kilo pulled pork, mijn complimenten dat zijn schitterende broodjes PP geworden :love: en natuurlijk gefeliciteerd met je Knor 🥳

Ik lees dat jullie 3 kleine kinderen hebben, ik zou ze gauw leren fietsen dan kun je een bezorgdienst beginnen, jij lekkere dingen maken op de bqq en de kids kunnen op hun fietsje gaan bezorgen 🤪
Dat riekt naar kinderarbeid Jet. hahahaha
 
BAM!!! zo doe je dat.
netjes hoor. Knap, op deze weber. Hier gaat pp op de wsm
PP gaat hier ook altijd minimaal 6 tot 10 kilo, want tja, als je toch die run doet......

gefeliciteerd met je knor
 
Hoe heb je dat gedaan met de kolen? het hele rooster ligt vol dan lijkt het mij dat je ook wat vlees direct hebt liggen of zie ik dat verkeerd? (ben gewon nieuwsgierig hoor)
Ik ben ook benieuwd, maar ik denk dat Sabine een plate setter gebruikt in de Weber ;)
 
Laatst bewerkt:
Ach, als je de BBQ onder controle hebt maakt het niks uit of dat op een Weber ketel is of op een Kamado.
Feit blijft dat het op een weber ketel wel meer sjeu geeft, dat onderscheidt de echte Pitmaster van het plebs😊
Mooie reportage en gefeliciteerd met je welverdiende Knor(y)
 
Lekkere reportage en knorrie mooi verdiend hoor!(y)(y)
Heb genoten van je verhaal en erg onder de indruk van je story.🔥🔥
Zelf twijfel ik nog steeds over 1 pp, en jij doet gewoon veelvoud :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan