BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork - eerste cook van het jaar

 
 

Franco

Tondelzoeker
Berichten
5
Hi iedereen,

Het is goed weer, en met de corona toestanden werk ik thuis, dus ideaal om eens voor de eerste keer dit jaar de BBQ aan te steken! (en af en toe wat werk te verzetten achter m'n laptop)

Vandaag stond er pulled pork op het menu. Ik heb ook deze week mij de iGrill 2 aangeschaft en het kriebelde om deze uit te proberen, dus tijd om een vuurtje te stoken! Doordat een levering niet doorging en ik geen deftige briketten kon vinden was het dan te doen met gewone houtskool vandaag.

Dus, het stukje vlees waar het om gaat:
IMG_0690.jpg


Lichtjes getrimd, fat cap ingekerfd, dry rubje en ready to start smoking!
IMG_0693.jpg

Dry rub is de Fast & Flavoured van No Rubbish, simpel, maar het werkt.

Ik heb een Weber kettle (Master-Touch GBS Premium E-5770) en hiervoor gebruikte ik de heat deflector in combinatie met de minion methode. Ik heb hem stabiel rond de 120-130° kunnen houden, rond 68-70° begon de stall en heb ik dan toch beslist om te wrappen in alu folie. Ik heb deze keer beslist om het fat cap down te doen, volgende keer ga ik eens proberen met hem aan de bovenkant te plaatsen. Als rookhout heb ik hier voor iets fruitig gekozen en ben ik voor kers gegaan.

Pre wrap!
IMG_0696.jpg


Interne temp bereikt!
IMG_0697.jpg


Het vlees heeft een lekkere "wobble", voelt zeer zacht aan, en kijk eens! Rook ring is aanwezig, maar niet te zwaar. Je proefde de rook zeker, maar overheersde niet, perfect.
juicy_small.gif

Dit is toch een gif'je waard, niet? 😊

Dus, shredden maar! Ik heb hierbij nog een BBQ sausje gemaakt op basis van cola, lekker zoet, maar ook een beetje een zure toets (en veel look 😋). Dit samen op een pita broodje, samen met wat licht gepekelde rode ui en wat schijfjes augurk!
IMG_0699.JPG


Zaaaalig! Het vlees had super veel smaak, de rooksmaak, samen met het zoete en het zure kwam zeer mooi samen.

Dus, ik ben een zeer tevreden man, om eerlijk te zijn is het beter uitgedraaid dan ik had durven hopen. Was super mals, zeer sappig, bark was lekker. Ik was zo tevreden hier mee! Op naar het volgende, de beef short ribs liggen al klaar in de koelkast! ☺

In het geval iemand hier geïnteresseerd in is, het vlees komt van gustor.be
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor
 
Mooi stukje vlees, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie run. Lekker PP gemaakt op de Weber.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Eeuwig fijn broodje, zouden ze hier zeggen, top

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
goed bezig geweest
gefeliciteerd met je sticker
 
Thanks guys! Het was idd heerlijk. Als alles goed gaat zal er in de loop van de week nog een postje verschijnen met beef short ribs! 😋
 
Gefeliciteerd met je Knorretje. En het broodje icm het vlees en de zuurtjes klinken er lekker
 
Terug
Bovenaan Onderaan