BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork, een klassieker maar zo lekker...

 
 

Ruud H

Pitmaster
Berichten
591
Ik zag dat ik niet alleen was vandaag maar hier weer eens pulled pork op het menu.
Eergisteren een mooie procureur uit de vriezer gehaald en gisteravond getrimd en in de rub gezet op een laagje van mosterd.
IMG-20230224-WA0018.jpeg


Vanmorgen bijtijds gewekt door de wekker en direct de Bono opgestart. Na een klein half uurtje was deze op temperatuur en kon het vlees erop,
20230225_094653.jpg


een paar chunks kers en appel voor de rook eronder,

20230225_101032.jpg



20230225_132849.jpg


Na een uur of 4 op 110 graden was de kerntemperatuur 68 graden en heb ik volgens de oldschool Nasq methode de prucureur ingepakt in een gastronoomschaal, mooie laag bbqsaus erover en in de folie,

20230225_160530.jpg

Ik heb een laagje butcherpaper tussen vlees en folie gedaan omdat ik bij eerdere sessies gezien had dat de saus en de folie een soort van aluemulsie veroorzaakt hadden.
Na vier uur en een kerntemp van 97 graden gleed de thermapen erin alsof het pudding was. heb denk ik nog nooit zulke mals en makkelijk te pullen vlees gehad.

20230225_171540.jpg


Tussentijds nog een lekkere coleslaw gemaakt en wat frieten gehaald

Het eindresultaat...

20230225_173206.jpg
 
Mooie run met een mooi resultaat! Wie er het geduld voor heeft krijgt de lekkerste pulled pork.
 
Lekker bordje! Dat zal vast een mooie sticker opleveren.
 
Dat is een hele mooie Pulled Pork, lekker. Met frieten van Bram Ladage? dan woon je zeker op het dorp.;)
Namens de PP feestcommissie mag ik je de felbegeerde knorrie uitreiken.
Gefeliciteerd.
 
Dat is een hele mooie Pulled Pork, lekker. Met frieten van Bram Ladage? dan woon je zeker op het dorp.;)
Namens de PP feestcommissie mag ik je de felbegeerde knorrie uitreiken.
Gefeliciteerd.
Dank voor de knorrie! En Schenkel.. Maar ze bezorgen gelukkig bij Brammie....
 
Ik schuif graag even aan ! 😂😋👍🏻👍🏻🐷🐷
 
Stuur maar door. Heerlijke PP.
Proficiat met je Knorrie badge award.
 
Oe, lekker hoor.
Gefeliciteerd met je 🐷.
 
Terug
Bovenaan Onderaan