BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork binnen drie en een half uur op 71 graden??

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
hallo allemaal,

even een snelle vraag, ik heb vanochtend rond half acht een pork butt op mijn smoker gelegd. deze is op 120 graden celcius binnen drie en een half uur al op 72 graden. Is dat niet erg snel? temperatuur bij het rooster is continue rond de 120 graden
 
Als het een niet al te groot stuk is dan kan dit wel eens voorkomen. Kan best zijn dat deze nu gewoon 4 uur blijft hangen op deze temperatuur en langzaam stijgt richting de 90 graden. Als je twijfelt gewoon je meter eens verplaatsten naar een ander stuk. Als het zo blijft dan is het zo.  Als het eindresultaat maar goed is. 
 
Geen zorgen over maken, ligt vooral aan de dikte (en de begintemperatuur)
 
Dank voor de snelle reactie, ??n van mijn eerste keren dat ik dit probeer :D Ik zie er wel een hoop vocht uitlopen, althans de druppan die eronder staat loopt ineens erg hard vol. Verder dacht ik altijd dat de temperatuur stijging hoorde te stagneren bij de zestig graden al, vandaar dat ik even begon te zweten :p (het gaat trouwens om een stuk van drie kilo)

bedankt voor de info!
 
Je weet het misschien al  maar vocht bewaren als het kan, kan je eventueel op het einde nog door de PP gooien voor smaak en malsheid
 
hmm, nee was ik me niet van bewust :), het is wel dat ik een oudere alluminium drukbak heb gebruikt, waar ook al sap van andere soorten vlees in terecht is gekomen, deze is nog geheel meer schoon gemaakt (enkel met heet water afgespoelt).

je hebt trouwens gelijk hij hangt nu al een redelijke tijd vast op 75 graden:)
 
Genoeg foto's maken he! Vinden wij leuk
 
haha zeker:D mocht het mislukt zijn ook maar gewoon uploade? of hebben we daar niet veel behoefte aan op het forum:)? zit op 8.5 uur op dit moment. interne temperatuur van de pork is nu 88 graden celcius. alleen eerst had ik de probe in een ander gedeelte zitten. dit lijkt veel sneller te garen. hoe weet ik nu oftie ?llround"ook overal echt zo warm is?
 
Mislukte projecten leren we van ;)
Als de kerntemperatuur voorbij de 88 is, probeer dan op verschillende plaatsen in het vlees te prikken met bijvoorbeeld een sateprikker. Glijdt dat erdoor als door boter (ongeveer), dan is hij klaar. Anders half uurtje later opnieuw prikken ;)

Als je wil weten of hij overal 88 is, prik hem dan even op verschillende plekken met de thermometer, maar vaak is het dikste stuk in het midden het traagst qua temperatuur.
 
hij was op alle plekken 88+ graden celcius. heb em in heel dik aluminium folie gedaan en in een koude oven gelegt, hoelang blijft zoiets ongeveer warm? heb echt geen idee :p

zal hier alvast een foto van het eind resultaat uploade

IMG_20170209_154821_zpsfxo0asta.jpg


het bot wat erin zit kun je (denk ik) er in 1 keer uittrekken, zo voelde het tenminste als ik er aan draaide :)
 
Ik pak hem in in aluminiumfolie en daarna een paarhanddoeken er omheen. Blijft uren warm op die manier
 
Op de foto lijkt het in ieder geval al een heerlijk stukje vlees. Wanneer ga je hem pullen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Ziet er goed uit hoor.
Leuke sessie geweest zo te zien.
Als je zeker wit zijn dat het vlees warm blijft rol het dan in diverse handdoeken en leg het pakketje in een koelbox (in dit geval maak je er dus een warmtebox van)
Blijft het (afhankelijk van de kwaliteit van je koelbox) meerdere uren warm. Dit is me slechts een keer overkomen hoor die 2 uur want normaal is het in een vloek en een zucht op. :D :D
 
Ja heeft anderhalf uur in heel dik aluminium folie gezeten, was nog steeds te warm om aan te raken haha. Heb er al van gepulled :D was erg lekker. Alleen merk ik nu dat een deel wat direct in contact mer het grillrooster was niet zo mals was. Volgende keer dannog wat langer laten liggen? Of een paar keer draaien? Bedankt alvast, was indd leuk project om te doen:)
 
Je zal altijd wat vette en mindere stukken hebben. Je hebt iig een mooie bark. Als dit je eerste PP is dan hoef je je zeker niet te schamen. Verbeteren en spelen met snaken maken het elke keer weer leuk
 
Terug
Bovenaan Onderaan