BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork alla Christopher Prieto

 
 

WernerB

Kooltjesharker
Berichten
186
Ik had een paar weken geleden het boek van Southern Living "Ultimate book of BBQ" gekocht in de VS met daarin heel wat recepten van Christopher Prieto en een pak leuke tips.  Een van de recepten die me onmiddellijk opviel was zijn versie van Pulled Pork; en omdat je van al dat lezen in BBQ boeken alleen maar meer honger krijgt...

Boston butt van 3kg van B&S uit de vriezer gehaald en zachtjes laten ontdooien in de koelkast.

PulledPork1.jpg


Daarna het prachtige stukje varkensschouder ge?njecteerd met een combinatie van appelsap, azijn, suiker, zout, Worcestershire sauce en Chinese hot sauce.

PulledPork3.jpg


Ingerubt met Pietro's "Pork Butt dry rub" uit het boek en 24u de koelkast in om het zout in de rub zijn werk te laten doen.

PulledPork4.jpg


PulledPork6.jpg


Om 9u 's morgens op de kleine roker gelegd en de eerste 2u om de 30 minuten appel houtschilfers toegevoegd en om het uur vochtig gespoten met appelsap. 

PulledPork7.jpg


PulledPork9.jpg


Na een 4-tal uurtjes had de schouder een kerntemperatuur van 73C (165F) en had er zich een mooie bast gevormd.  Ingepakt in zilverpapier met een beetje appelsap en daarna nog 2u45 minuten terug op de roker tot de schouder een kerntemperatuur had van 93C (195F).    Daarna van de roker afgehaald en nog een kleine 2u laten rusten.  De butt had een mooie donkere bast en was zo mals als boter, ik kon het been er gewoon losjes uittrekken.

PulledPork11.jpg


PulledPork12.jpg


PulledPork13.jpg


PulledPork14.jpg


en het eindresultaat hebben we met de familie 's avonds opgesmikkeld met een beetje veldsalade, verse frietjes en (als Belg) vers gemaakte mayo...  Merci Prieto!

PulledPork16.jpg

 
Gefeliciteerd met je Knorretje. Ziet er heerlijk uit.
 
Ziet er meer dan lekker uit!
 
Krijg je direct trek van! Ziet er heel leekker uit!
 
Zalig hoor, smullen maar!
 
Erg goed gelukt zo te zien!
 
Gefeliciteerd met je knorrie.
En ik krijg spontaan weer trek als ik die foto's zie.
 
Lekker hoor.
Staat hier voor de kerst vakantie gepland.
Als ik deze foto's zo zie realiseer ik me dat het veel te lang geleden is.  :p
 
ziet er erg lekker uit. Gefeliciteerd kerel!!
 
Ik krijg er honger van!
 
Die ziet er puik uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan