BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork 2 ways

 
 

mafkACE

Stoker
Berichten
264
Pulled pork van wild zwijn en "gewoon".
20201008_183904.jpg
20201009_103617.jpg
20201009_163330.jpg
20201009_184709.jpg

Foto's na helaas alleen van t zwijn.
Mijn god wat zit daar een smaak aan, ook al blijft t wat steviger!
 
Mooi het verschil kunnen proeven en nog bevallen ook 👍🏻
 
Mooi! De mooie wildmaanden komen er weer aan, top. Zo komen we de nare winter van 20/21 wel door😋
 
Mooi het verschil kunnen proeven en nog bevallen ook 👍🏻
Ik had verlaatst al gewone op gemaakt daar is het zwijn mee vergeleken. Ook wat betreft kg's. De gewone deze ronde was met andere kruiden en dubbel gewicht.

Mijn les: bij 1.5 kg is er bijna geen stall, bij 3 kg, gigantische stall🙈

De kruiden waren er niet heel dik opgegaan, en de 3kg zweette op sommige delen de bark er vanaf...

De smaak wordt ook wel door het vlees bepaald en de nasaus en evt bbq saus op t broodje.
 
Waar heb je stuk wild zwijn vandaan? Gewoon bij de lokale slager? En wat betaal je voor zoiets?
 
Ziet er lekker uit.
Met een wild porky is niets is mee. Smakelijk
 
nu ga ik zeker ook eens pp van wild zwijn maken
ben nu wel erg nieuwsgierig
dank voor het delen
 
Waar heb je stuk wild zwijn vandaan? Gewoon bij de lokale slager? En wat betaal je voor zoiets?

Mijn vaste slager is van "t durp" en heeft zelf geen wildseizoen helaas, wel op bestelling.
Kwestie van vraag en aanbod, kan t m niet kwalijk nemen!

Maar de Makro is afgelopen week gestart.
Dit was 1,5kg Australisch zwijn nek uit de vriezer aldaar. Wel even graven, want de kleinste was 600gr. Dit was de grootste...
Prijs kun je opzoeken in t krantje, weet ik niet uit mn koppie meer.

Hou er ook rekening mee, ik deed dat niet, dat het niet de mooiste stukken zijn. Ik bedoel daarmee dat het in de verpakking 1 mooie "rol" leek, maar er na ontdooien een "flap" omgevouwen bleek te zitten. Heb t zo veel mogelijk terug geplaatst voor originele dikte, met rollade touw op stand by. Was gelukkig niey nodig, maar het kan dus wat onregelmatig van dikte zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan