BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork 2.0

 
 

Lavadore

Vuurmaker
Berichten
84
Afgelopen vrijdag begonnen met mijn eerste PP. Besloten deze niet te bereiden  "old school" maar dmv de competitie variant; 2.0 zeg maar.

Begonnen met een Boston Butt van 3.0 kg. Ongetrimd ziet dater zo uit.




Ontdaan van de fatcap die toch wel prominent aanwezig was.





Ik heb hem flink in de rub gezet t.w Special Shit. Laten overnachten.








Zaterdagochtend 06.30 begonnen met de voorbereidingen. Nog een extra rublaag voor een mooie Bark.
De BGE starten en stabiliseren. Uiteindelijk het rookproces gestart om 07.45





Wat moet een mens de eerste  vijf uur....tssssjaaah!



Zo zag hij eruit na vijf uur. Ik hem toen geglazed met recept Noskos.



Twee uur later ingepakt en uiteindelijk was het 16.45 toen de kerntemp van 88 C was bereikt.
Saus afgetapt en opnieuw ingepakt en een uur laten rusten.



17.45; Ik was niet ontevreden met het resultaat. Het schouderbot kon ik eenvoudig na twee kleine twists eruit nemen.




En daar gaat het natuurlijk allemaal om. Pullen en genieten.
Dit was voor mij de eerste PP en ik moet zeggen dat het ook  een compleet nieuwe smaakbeleving is..... heerlijk.





Gaat niet lang duren tot de volgende Butt.
Ik denk dat ik hem dan volgens de 'Old School" methode ga proberen.
de BGE was erg makkelijk op temp te houden. Ik heb maar twee keer een beetje fijn getuned aan de uitlaat zijde.



 
Cool, en een mooe weergave. Heb je dit vlees bij je lokale slager besteld en mag ik vragen wat je hier nu voor kwijt bent?
 
Mijn lokale slager kende de Boston Butt niet; wel een procureur, maar dat is zonder het schouderbot en die wilde ik er toch wel in hebben omdat dat de smaak ten goede schijnt te komen.
Uitgekomen bij Beef & Steak 29.00 Euri 3000 gram.
 
mooi hoor, gefeliciteerd met je knor
 
Smullen. Gefeliciteerd met je stickert.

Daar net ook Boston Butt besteld. Vlees ziet er imho goed uit. Heb je er nog over gedacht om het stuk eerst te injecteren?
 
Ik heb nog geen injectie spullen, en wil eerst vaststellen hoe het resultaat zonder injecteren is.
Deze wedstrijd methode staat volgens mij ook meer garant voor een juicier resultaat. Het viel mij ook absoluut niet tegen.
In een later stadium zal ik ook zeker gaan toekomen aan het injecteren.
 
Lavadore zei:
Ik heb nog geen injectie spullen, en wil eerst vaststellen hoe het resultaat zonder injecteren is.
Deze wedstrijd methode staat volgens mij ook meer garant voor een juicier resultaat. Het viel mij ook absoluut niet tegen.
In een later stadium zal ik ook zeker gaan toekomen aan het injecteren.

voor een Redneck injectiespuit gewoon naar de apotheek. Voor heel weinig ( ca ?1,50) een grote spuit met een dikke naald.

Gefeliciteerd met je knor!
 
Gefeliciteerd, mooie run hoor :D
 
Nice!! Knorremans verdient!!
 
Gefeliciteerd, mooie run hoor :D
 
Ziet er lekker uit
 
Idd gefeliciteerd en ben vanochtend bij de slager geweest en hem ook maar gevraagd off hij een procureur kan leveren, geen probleem hij zei meteen voor een PP. Niet eens een Pulled Pork. Hoezo BBQ Geek ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan