BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork 2.0

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
Mijn buurman, Harm aka HHR, inmiddels zwaar aangestoken met het bbqvirus wilde graag zelf een keer pulled pork maken en het felbegeerde knorretje bemachtigen. Omdat ik een makropasje heb (en omdat het gezellig is) zijn we samen naar de makro getogen om procureurs te halen. Ik was erg nieuwsgierig naar het injecteren en inpakken in de folie, iets wat ik op de Tony Stone hoorde en ook hier op het genootschap ben tegengekomen.

Allereerst de procureur geinjecteerd. Voor de vloeistof heb ik me laten inspireren door het BBG barbecue book. Omdat daar het recept een hele schouder betreft kun je de hoeveelheden wel halveren of zelfs nog minder doen voor ??n procureur.
Als je goed kijkt zie je de gaatjes van het injecteren.

IMAG0562.jpg


Gerubt en een nacht in de folie gezet

IMAG0563.jpg


Harm was er al om vijf uur uit, dus ben ik even wezen kijken hoe het ging. Hij had alles onder controle dus ben ik weer terug naar bed gegaan  :p Om acht uur ben ik uit bed geklommen en heb ik het ei met partyQ aangezet. Omdat het slecht weer zou worden had Harm de tent opgezet en ik mocht er bij hem onder.

p_1343468927.jpg


Voor de de folie

IMAG0565.jpg


En in de folie

IMAG0566.jpg


Na negen uur zat ik op 88 graden en heb ik m eraf gehaald en in de koelbox gelegd. Na een uurtje rusten was het tijd om te pullen

IMAG0567.jpg


Wat vonden we r van? De PP was net zo makkelijk te pullen als na een sessie van 16-24 uur die ik in het verleden maakte. Mijn vrouw vond m zelfs malser dan normaal. Zelf vond ik dat er ook meer smaak aan zat. Al met al een geslaagde sessie dus. Dit ga ik vaker doen :)

bedankt voor het kijken!
 
Ziet er goed uit Gerard.
Was ie lekkerder om dat je hem had geinjecteerd.
 
ziet er prima en lekker uit Gerard, denk je dat het door het injecteren komt dat je meer smaak hebt?
 
Dus een blijvertje, lekker PP eten, zonder dat het je direct je nachtrust kost? Of voelt het toch als valsspelen? Ik ben daar benieuwd naar, heb namelijk nog nooit een hele procureur gedaan, maar wel kleinere stukken, en op de gasser. Dus ik ben nieuwsgierig naar jouw emotie hierover. ( en ik bedoel het niet zo zweverig als het er staat, maar julie zijn vaak enorme die-hards, die er van genieten om een nacht door te halen, lijkt het wel).
 
Door te injecteren spuit je een hoop smaakstoffen diep in het vlees wat er tijdens het hele proces in zit. Ik denk dat het injecteren wel een positieve invloed heeft op de smaak ja. Op de tony stone vertelde, ik meen Wayne, dat hij in een varkensschouder twee liter! perziksap spoot.

@Domi: het voelt niet als valsspelen hoor. Dat zou je bij de DigiQ ook kunnen zeggen, maar uiteindelijk telt het resultaat. Ik vind wel dat je het ook zonder moet kunnen ;)

Het is als kaartlezen en GPS gebruiken. Eerst leer je kaartlezen en doe je dat tot het beheerst en daarna ga je GPS erbij gebruiken, omdat het makkelijker en nauwkeuriger is. Mocht de GPS ooit uitvallen dan weet je tenminste hoe je de bestemming alsnog met de kaart moet bereiken.

Het is wel leuk om het minimaal een keer op de 'normale' manier zonder hulpmiddelen te doen. Mijn eerste keer was ik zo trots als een aap dat ik het voorelkaar gekregen had en je vergeet nooit meer hoe lekker de beloning na twaalf wachten was. Nou dat heb ik meegemaakt, emoties in de hoek en wil ik gewoon lekkere pulled pork met zo min mogelijk moeite ;) Daarnaast ben ik alvast aan het oefenen mocht ik ooit mee gaan doen met wedstrijden :p
 
Lekker Gerard! En zoals je gepland had. Ik zie trouwens dat je de draden van je probe "zo" naar binnen voert. Ik doe je bij ??n van de poten van de platesetter, dat doe ik bewust om ze af te schermen van het vuur, geen idee of dat nodig is, maar ik denk dat het op termijn beter is voor je probes.
 
noskos zei:
Lekker Gerard! En zoals je gepland had. Ik zie trouwens dat je de draden van je probe "zo" naar binnen voert. Ik doe je bij ??n van de poten van de platesetter, dat doe ik bewust om ze af te schermen van het vuur, geen idee of dat nodig is, maar ik denk dat het op termijn beter is voor je probes.

Dat is inderdaad een hele goede tip! bedankt!
 
Ik heb geen idee of het uitmaakt hoor, maar de probes van Guru zijn best wel prijzig en ik ben er al wat verloren in de strijd, dus better save than sorry ;)
 
Haha, Gerard, rare jongen! Ik ben een vrouw. Die kunnen geen kaart lezen, dat weet je toch? Mooie vergelijking wel, ik lach heel hard. Vrouwen vragen gewoon de weg, als de TomTom uitvalt.....

Maar, ok, ok, ik snap je punt. Goede argumenten ook. Nog niet voldoende om mij uit mijn bed te houden, maar er zit iets in ;)
 
Vandaar dat ze mij belt als het misgaat, nou snap ik het ;)
 
Haha, heeft ie nu pas door.....;)
 
was wel gezellig met z'n twee?n pp maken. Gerard kwam om 6 uur ff poolshoogte nemen en ging daarna z'n nest weer in.

Het smaakt zeker goed die pp van hem. Ik geloof dat ie van hem al op is, die van mij niet. Kan nu nog lekker genieten van mijn pp.  ;D
 
Het is wel leuk om het minimaal een keer op de 'normale' manier zonder hulpmiddelen te doen. Mijn eerste keer was ik zo trots als een aap dat ik het voorelkaar gekregen had en je vergeet nooit meer hoe lekker de beloning na twaalf wachten was. Nou dat heb ik meegemaakt, emoties in de hoek en wil ik gewoon lekkere pulled pork met zo min mogelijk moeite

Dat is precies de reden geweest om mijn eerste PP uit te zitten. (18 uur)
Maareh............dat betekende helaas voor mijn vrouw, zonder eten naar haar nachtdienst  :-[
(Achteraf was het, het wel waard volgens haar  :) )

Mac
 
Mac zei:
Het is wel leuk om het minimaal een keer op de 'normale' manier zonder hulpmiddelen te doen. Mijn eerste keer was ik zo trots als een aap dat ik het voorelkaar gekregen had en je vergeet nooit meer hoe lekker de beloning na twaalf wachten was. Nou dat heb ik meegemaakt, emoties in de hoek en wil ik gewoon lekkere pulled pork met zo min mogelijk moeite

Dat is precies de reden geweest om mijn eerste PP uit te zitten. (18 uur)
Maareh............dat betekende helaas voor mijn vrouw, zonder eten naar haar nachtdienst  :-[
(Achteraf was het, het wel waard volgens haar  :) )

Mac

gelukkig maar  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan