BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork 1e keer

 
 

Ericamado

Pitmaster
Berichten
607
Vandaag voor de eerste keer pulled pork gemaakt en dat was zéker niet de laatste keer. Wat is dat lekker!

Om 7.45u de procureur uit de koelkast gehaald, met rub ingesmeerd en weer terug in de koelkast gelegd.

Procureur.JPG
Procureur met rub.JPG


Na de dagelijkse wandeling (6km) met de hond de houtskool in de KJ aangestoken. Om 10:45u konden de appel chunks erbij en het vlees op het rooster.

Procureur op KJ.JPG


Toen de temperatuur de 120°C naderde de luchtschuiven op kleine openingen gezet, waarna de temperatuur stabiliseerde op ± 120°C en dat ook een paar uur keurig bleef vasthouden. Toen de temperatuur langzaam begon te dalen moest ik de luchtschuiven iets meer open zetten en steeg de temperatuur ook weer langzaam naar ±120°C om daar weer stabiel te blijven totdat na ± 5 uur fase 1 op de KJ klaar was.

Procureur na 5u.JPG


Het vlees had een mooie vaste korst, dus kon worden ingepakt voor fase 2 met temperatuursonde.

Procureur in aluminiumfolie.JPG


Kerntemperatuur was 72°C en steeg in ongeveer 1,5u naar 92°C waarna ik het vlees uitgepakt even kon laten uitdampen.

Uitdampen.JPG


om het vervolgens weer in te pakken en ± 1 uur te laten rusten. Het wachten werd toen wel lastig ;)
Daarna was het eindelijk zover dat ik het uit elkaar kon halen

Pulled Pork.JPG


.... en we konden gaan eten!

PP broodje.JPG


Helaas waren we te laat voor goede broodjes, maar het smaakte er niet minder om. Wat was dat lekker!! 😍

Missie geslaagd dus en dat krijgt zéker een vervolg!
 
Dat is een lekker broodje zo!

Gefeliciteerd met 🐷
 
Gefeliciteerd met 🐷
 
Mooie run, proficiat met de 🐷 award.
 
Heerlijk broodje, gefeliciteerd met je sticker. 🐖
 
Thnx! (y)

Zowel de PP als het label smaken naar meer, dus op naar het kippetje 😀
 
lekker zeg. ziet er heerlijk uit
gefeliciteerd met je knor

tip: volgende keer volgooien dat rooster. per portie invriezen
als je toch die run doet...
 
Meer moet dat niet zijn!
Kruiden, op dat vuur en uit elkaar trekken (y)
 
Ook met zo een broodje lust ik dat maar al te graag. Lekker hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan