BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork 1e keer

 

solexfrank

Stoker
Berichten
408
Hij moet er maar eens aan gaan geloven , mooie afsluiter van de vakantie
Vandaag een pulled pork op het menu , lekker op tijd eruit (6.30 uur) en de Bbq aan .
De Pulled pork word gemaakt volgens het recept van Noskos.

Gisteren de procureur na een dag ontdooien even droog gemaakt en voorzien van een heerlijke injectiemix en lekker in de marinade gezet .
Dit alles laat op de avond om het stuk procureur niet Te lang van te voren in de rub te hebben.

Mooi stukje vlees van de Sligro


Rub en injectiemix staan klaar


Lekker ingepakt en even rusten tot morgenochtend. :D


Bbq opgesteld en klaar voor een heerlijke run hoop ik


We zijn los hoor  :D


En nu op ons gemak met de laptop op schoot en een bakje koffie dit bericht maar eens maken .
Zoals je ziet heeft het zojuist nog lekker geregend maar dat mag de pret niet drukken , ik zit immers droog.


Thermometer geinstalleerd en gaan met die banaan.

Word vervolgd..........

Even afmaken waar ik gisteren was gebleven.....

De kerntemperatuur blijft voor alsnog "hangen"op 65 gr.
Toch maar na 5 uur voorzien van de glaze.


Procureur inmiddels ingesmeerd met de glaze




Ik heb het vlees nu een dik half uur weer terug op de bbq liggen dus nog 1.5 uur te gaan om vervolgens te gaan inpakken.

Verdorie ben wel een foto vergeten van de inpakte procureur :-S

Het duurde wel heeeeeel lang voor dat hij in temperatuur ging stijgen , maar geduld bleek een schone zaak . ;)

Hier is hij inmiddels alweer uitgepakt , temperatuur was immers 88 gr


Flink wat jus in de pan voor de eindsaus.

Na het "pullen" had ik een flinke braadslee met pulled pork waar  we met 8 man ( yep , we kregen spontane eters :D )van hebben kunnen eten.


Helaas ben ik ook de foto vergeten te maken van het broodje , was te enthousiast dat het goed gelukt was na een run van 11 uur.

Dit is wat er overgebleven is na de run van 11 uur


Ik wil iedereen bedanken voor het volgen van draadje en Noskos voor zijn heerlijke recept.






 
Succes vandaag. Gaat helemaal goed komen.
 
dank je mannen , hij gaat goed volgens mij. :D
Goed 2,5 uur verder , kerntemperatuur is 47 gr. en de temperatuur op het rooster is 112 gr. (al 2 uur)
 
Mooi plekkie! Succes


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik heb voor het leeggemaakt het eerste bericht uitgebreid met de rest van de run .
Blijft het wat overzichtelijker naar mijn idee .
Dus voor het verslag van mijn Pulled pork run ga je naar mijn eerste verslag.

Groet.  Frank
 
Klinkt goed. Have fun!
 
Ziet er lekker uit, ben benieuwd baar het eind resultaat
 
Zie dus mijn eerste verslag waar ik alles in heb geplaatst om het overzichtelijker te houden .

Groet. Frank
 
Ik stond te kijken van het gemak van de "snake methode " , hoe stabiel dat dit blijft voor langere periode .
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er erg goed uit! Gefeliciteerd met je run en Knor!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan