BasBQ
Beef en Steak

Pulled Lamb

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.838
Onlangs was ik bij de Turkse slager en zag daar een stuk lamsnek liggen.
Dus ja, waarom niet Pulled Lamb.

In de kast had ik nog gyroskruiden liggen,
De nek royaal bestrooid en voor 24 uur terug in de koelkast.
28428.jpg
28475.jpg


De volgende dag met 110 graden op de bbq tot kern 65 graden.
28484.jpg
28506.jpg


Hierna gelakt met een combi van olie, honing, tijm, knoflook en citroensap.
Helaas geen foto's...

Uurtje later bij 72 graden ingepakt en door laten garen tot 92 graden. De rest van het mengsel toegevoegd.
28524.jpg

28525.jpg

28526.jpg


Hierna even uitdampen, en nog een uurtje rusten.

28744.jpg

28752.jpg


En dan een bordje opmaken met een stuk naanbroo, vers gemaakte tzaziki, de pulled lamb, sla en olijfjes....
28877.jpg

28753.jpg


Dit is echt smullen, mag nog wat pittiger, maar lekker was het zeker. En leuk eens wat anders.

28877.jpg
 
Ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Dit ziet er zeer smakelijk uit Remco, mooi gemaakt, kan het bijna proeven.
Mooie smaakcominaties, zalig
 
Ziet er top uit. Een nek van +/- 1 kg? En wat zijn de verhoudingen die je gebruikt hebt voor wat je eroverheen gedaan hebt? Ga ik eerdaags maken, bedankt voor de inspiratie. Verwacht blije gezichten hier thuis. Iig bij mij!
 
Mooie variatie op “gewone” pulled pork.

Was het niet droog geworden?
 
Ziet er top uit. Een nek van +/- 1 kg? En wat zijn de verhoudingen die je gebruikt hebt voor wat je eroverheen gedaan hebt? Ga ik eerdaags maken, bedankt voor de inspiratie. Verwacht blije gezichten hier thuis. Iig bij mij!
Ik pruts altijd maar een beetje af 😂. In dit geval heb ik dit recept aangehouden als leidraad. Te samen met de gyroskruiden die ik al had staan volgens dit recept.

Ik heb een uurtje of 7/8 nodig gehad. Op tijd beginnen, je houdt het heeeeel lang warm zolang het nog niet gepulled is.
😁
 
Ha, mooie sessie. Ga ik zeker proberen, prima "turk" hier in de buurt.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
 
Als dit niet lekker geweest is dan weet ik het niet meer.
 
lekker man. mooie combi met naanbrood (y)
 
Wat een goed idee zeg! Gaan we ook eens proberen te maken😃
 
Ziet er top uit. Weer eens wat anders dan de ‘klassieke’ pulled pork
 
ziet er lekker uit! wat heb je nou in de bak onder het rooster zitten? is dat zand? is dit voor het vet op te vangen of om nog beter de temperatuur te kunnen regelen (of beide). Ben benieuwd.
 
ziet er lekker uit! wat heb je nou in de bak onder het rooster zitten? is dat zand? is dit voor het vet op te vangen of om nog beter de temperatuur te kunnen regelen (of beide). Ben benieuwd.
Inderdaad zand voor het vet op te vangen. En staat ook nog 1cm boven de deflector, anders wordt de bak te heet
 
Terug
Bovenaan Onderaan