BasBQ
Beef en Steak

Pulled chicken

 

Barbeknoeier

Tondelzoeker
Berichten
14
Niks bijzonders, maar wil het toch even delen. Pulled pork staat op de planning, nog even de moed verzamelen om het te proberen op het mini eitje van de Lidl, en niet op de Weber. Tijdje terug al eens een soort test gedaan met kip, erg simpel, maar daardoor niet minder lekker! Simpel recept op internet gevonden, kip in de 'rub' geknald en ondertussen de bbq op temp laten komen. Het recept komt van deze website.

Wachten is altijd fijner met een fris biertje;

IMG_20190804_155655236.jpg


Na een uurtje was ongeveer de kerntemp bereikt, het vlees was ook netjes teruggetrokken van het bot en het velletje krokant;

IMG_20190804_163329275.jpg

Prima gelukt, onderkant wel wat donkerder, dit is denk toch een 'nadeel' van het kleine eitje, afstanden tussen kolen/deflector/rooster zijn allemaal best kort natuurlijk;

IMG_20190804_165714080.jpg


Tijdens het pullen schrok ik me kapot, m'n vlees had een roze gloed :eek:. Na wat Googlen was ik gerust gesteld, het roze komt door het roken, kennelijk!

IMG_20190804_171449454.jpg


En uiteindelijk op een broodje;

IMG_20190804_172336824.jpg


Moet zeggen dat ik het erg goed vond smaken, met minimale voorbeidingen. Inmiddels al meerdere keren gemaakt, beetje varieren met de kruiden en saus, maar iedere keer weer lekker.
 

Bijlagen

  • IMG_20190804_171449454.jpg
    IMG_20190804_171449454.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 160
Laatst bewerkt:
Ziet er mooi uit,
Klopt van de kleur, op KCBS wedstrijden wordt er tijdens de judge meeting altijd nadrukkelijk gezegd kip niet op kleur te beoordelen voor de gaarheid (undercooked) omdat deze vooral bij de botten roze of rood kan zijn. kip moet op gaarheid beoordeeld worden op de sappen die uit de kip lopen, die sappen moeten helder zijn.

Verplaatst van het receptendeel naar High & Fast, voldoet niet aan de huisregels recepten:

 
Mooi zeg, mijn pa heeft ook een kleiner eitje besteld via de AH actie. Dit lijkt me leuk om een keer samen met hem te maken zo.
 
Mooi zeg, mijn pa heeft ook een kleiner eitje besteld via de AH actie. Dit lijkt me leuk om een keer samen met hem te maken zo.

Op dat eitje moet het zeker gaan lukken, die is net een slag groter dan deze. Tenminste, als het de GrillGuru is. Met moeite kreeg ik hier vier poten op :ROFLMAO:.

@Ewald, thanks voor de extra informatie en excuses voor het verkeerde plaatsen. Na wat Google werk, was het me duidelijk inderdaad, gelukkig kwamen er heldere sappen vanaf toen ik het vel eraf haalde. Nooit te oud om te leren, denk ik dan maar.
 
Op dat eitje moet het zeker gaan lukken, die is net een slag groter dan deze. Tenminste, als het de GrillGuru is. Met moeite kreeg ik hier vier poten op :ROFLMAO:.

@Ewald, thanks voor de extra informatie en excuses voor het verkeerde plaatsen. Na wat Google werk, was het me duidelijk inderdaad, gelukkig kwamen er heldere sappen vanaf toen ik het vel eraf haalde. Nooit te oud om te leren, denk ik dan maar.

Hij heeft inderdaad de GrillGuru besteld. Hij heeft de smaak al te pakken, nu willen we hem zelf aan de slag zetten. Om meer poten erop te krijgen kun je natuurlijk ook de hoogte in.
 
PC is altijd lekker, En heel snel klaar. Lust ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan