Niks bijzonders, maar wil het toch even delen. Pulled pork staat op de planning, nog even de moed verzamelen om het te proberen op het mini eitje van de Lidl, en niet op de Weber. Tijdje terug al eens een soort test gedaan met kip, erg simpel, maar daardoor niet minder lekker! Simpel recept op internet gevonden, kip in de 'rub' geknald en ondertussen de bbq op temp laten komen. Het recept komt van deze website.
Wachten is altijd fijner met een fris biertje;
Na een uurtje was ongeveer de kerntemp bereikt, het vlees was ook netjes teruggetrokken van het bot en het velletje krokant;
Prima gelukt, onderkant wel wat donkerder, dit is denk toch een 'nadeel' van het kleine eitje, afstanden tussen kolen/deflector/rooster zijn allemaal best kort natuurlijk;
Tijdens het pullen schrok ik me kapot, m'n vlees had een roze gloed
. Na wat Googlen was ik gerust gesteld, het roze komt door het roken, kennelijk!
En uiteindelijk op een broodje;
Moet zeggen dat ik het erg goed vond smaken, met minimale voorbeidingen. Inmiddels al meerdere keren gemaakt, beetje varieren met de kruiden en saus, maar iedere keer weer lekker.
Wachten is altijd fijner met een fris biertje;
Na een uurtje was ongeveer de kerntemp bereikt, het vlees was ook netjes teruggetrokken van het bot en het velletje krokant;
Prima gelukt, onderkant wel wat donkerder, dit is denk toch een 'nadeel' van het kleine eitje, afstanden tussen kolen/deflector/rooster zijn allemaal best kort natuurlijk;
Tijdens het pullen schrok ik me kapot, m'n vlees had een roze gloed

En uiteindelijk op een broodje;
Moet zeggen dat ik het erg goed vond smaken, met minimale voorbeidingen. Inmiddels al meerdere keren gemaakt, beetje varieren met de kruiden en saus, maar iedere keer weer lekker.
Bijlagen
Laatst bewerkt: