Is weer heel lang gelden dat ik een bericht gepost heb, er veel gebeurd in mn leven...scheiding, andere baan, nieuwe partner...Maar sinds lang ook niet veel nieuws gemaakt tot vandaag.
Door het corona gebeuren de vriezer aan het opruimen want ik wilde nog wat hamsterruimte maken
en ik kwam nog een mooi stuk Bone-in Lamb tegen. Beetje gezocht wat ik ermee wilde doen, keuzes waren of garen tot rose en dan in plakken snijden, maar omdat we maar met z'n 2en waren gekozen voor pulled lamb omdat het dan makkelijker de adg erna nog goed op te warmen is.
Dit is het recept dat ik gevolgd heb.
Gisteravond begonnen met insmeren met harissa, de kruiden en de teentjes knofloof erin geprikt.
Na een nachtje in de koelkast...rook al super lekker
Eerst aanbraden op ~225 graden
Daarna in een braadslee met groenten en heet water tot 1 cm van de rand. Op ~125 graden voor 6 uur, elk uur even omgedraaid
Na een uur of 4
Na 6 uur dacht ik dat ie wel klaar was, mn spatel gleed er zo wat in
Pullen ging in begin vrij simpel, maar een deel had toch nog iets langer gemogen
Eindresultaat, gegeten met flatbread, zelfgemaakt tzatziki en een beetje salade voor ernaast en in de flatbread
Was goed smullen en morgen nog een keertje
Bedankt voor het kijken!!
Door het corona gebeuren de vriezer aan het opruimen want ik wilde nog wat hamsterruimte maken

Dit is het recept dat ik gevolgd heb.
Gisteravond begonnen met insmeren met harissa, de kruiden en de teentjes knofloof erin geprikt.

Na een nachtje in de koelkast...rook al super lekker

Eerst aanbraden op ~225 graden

Daarna in een braadslee met groenten en heet water tot 1 cm van de rand. Op ~125 graden voor 6 uur, elk uur even omgedraaid

Na een uur of 4

Na 6 uur dacht ik dat ie wel klaar was, mn spatel gleed er zo wat in

Pullen ging in begin vrij simpel, maar een deel had toch nog iets langer gemogen

Eindresultaat, gegeten met flatbread, zelfgemaakt tzatziki en een beetje salade voor ernaast en in de flatbread

Was goed smullen en morgen nog een keertje

Bedankt voor het kijken!!