Twee weken terug had ik op een mooi stuk Iers gerijpte sukade meegenomen. Een deel heb ik gebruikt voor boeuf bourguignon, maar een groot stuk van 1,8 kg lag te wachten voor vandaag
.
Laten ontdooien (duurde 2 dagen).
Lekker alles laten zitten en gisteren de Don Marcos koffierub er op. Geweldige rub dit.
Ik heb besloten het wedstrijd recept van Noskos voor pp aan te houden, maar eerder inpakken om uitdrogen te voorkomen.
De kamado naar 121 graden gebracht. Drie blokjes appelhout er bij en 4 uur laten gaan.
Hierna ingesmeerd met een Coca-Cola sausje die ik nog had staan.
Weer 2 uur later tijd om in te pakken met wat extra saus.
De bark was nu al geweldig.
De kernthermometer heb ik er nu pas in gedaan. Eerder is vond ik niet nodig. Kern was nu op 74 graden. Deze laat ik ingepakt door gaan naar 92 en dan daarna testen tot hij gaar is.
Ondertussen kwam ik er achter dat ik ben vergeten om het stuk te injecteren, het resultaat merken we straks wel.
Bij bijna 98 graden was het botermals.
Nog even uit laten dampen....
En een uurtje later tijd om te pullen.
Wat een heerlijke bark zit er aan zeg.
Ik vind pulled beef altijd wat minder smaak hebben dan pulled pork, maar met een klein beetje extra rub en saus maak je dat zo goed.
Man wat is dat toch leuk en lekker.
Ik heb de grote stukjes vet verwijderd, maar het was botermals.
Het niet injecteren heeft in iedergeval geen gevolgen gehad voor de malsheid, hooguit voor de smaak.
Ik ben niet zo super fan van pulled beef als ik fan ben van pulled pork, maar het is wel degelijk errug lekker.
Bedankt voor het kijken.
Nog een laatste shot, heerlijk stabiel toch
.

Laten ontdooien (duurde 2 dagen).
Lekker alles laten zitten en gisteren de Don Marcos koffierub er op. Geweldige rub dit.
Ik heb besloten het wedstrijd recept van Noskos voor pp aan te houden, maar eerder inpakken om uitdrogen te voorkomen.
De kamado naar 121 graden gebracht. Drie blokjes appelhout er bij en 4 uur laten gaan.
Hierna ingesmeerd met een Coca-Cola sausje die ik nog had staan.
Weer 2 uur later tijd om in te pakken met wat extra saus.
De bark was nu al geweldig.
De kernthermometer heb ik er nu pas in gedaan. Eerder is vond ik niet nodig. Kern was nu op 74 graden. Deze laat ik ingepakt door gaan naar 92 en dan daarna testen tot hij gaar is.
Ondertussen kwam ik er achter dat ik ben vergeten om het stuk te injecteren, het resultaat merken we straks wel.
Bij bijna 98 graden was het botermals.
Nog even uit laten dampen....
En een uurtje later tijd om te pullen.
Wat een heerlijke bark zit er aan zeg.
Ik vind pulled beef altijd wat minder smaak hebben dan pulled pork, maar met een klein beetje extra rub en saus maak je dat zo goed.
Man wat is dat toch leuk en lekker.
Ik heb de grote stukjes vet verwijderd, maar het was botermals.
Het niet injecteren heeft in iedergeval geen gevolgen gehad voor de malsheid, hooguit voor de smaak.
Ik ben niet zo super fan van pulled beef als ik fan ben van pulled pork, maar het is wel degelijk errug lekker.
Bedankt voor het kijken.
Nog een laatste shot, heerlijk stabiel toch

Laatst bewerkt: