BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef

Goed bezig broer. Dat ziet er top uit.
 
Doen, leren, nog een keer proberen.
Geweldig voorbeeld, geweldig resultaat!
 
Pulled beef is zo lekker, ik vind het eigenlijk nog lekkerder dan pulled pork ;) mooie geslaagde sessie.
 
Dat ziet er top uit! Deze les neem ik even mee voor als ik het zelf ga maken.
 
Lekker hoor, zeker eens maken. Er komt een punt waarop je zelf echt merkt dat de kwaliteit van het vlees het eindresultaat be?nvloed.
 
Precies, de eerste keer kwam ik het toevallig tegen. het stond in de actie veel voor weinig, dus leuk om te proberen. Uiteindelijk zonde van de tijd.

Overigens ben ik niet onbekend met Australische rundernek. Dit leent zich ook uitermate goed voor steaks van te snijden.
 
Ziet er goed uit. Ik heb nog wel een goede tip voor wanneer de pulled beef te droog is geworden en voor wanneer je afgekoeld vlees wilt hergebruiken.

Ik warm het op in de oven op 110 graden met een heel klein beetje runderbouillon er doorheen en een paar schepjes bbq-saus. Tussendoor een beetje mengen en het warmt goed en lekker mals op.

Ik had toentertijd een rundernek van 5kg bij de slager gehaald en had daardoor bizar veel over. Ingevroren en met bovenstaande opwarmmethode nog meerdere keren plezier van gehad.

Ook heel lekker: dit vlees gebruiken in een grote pan chili con carne met een beetje gerookte paprika poeder. Echt super!
 
Zullen we net doen alsof je zei dat je het in de bbq opwarmt ipv in de oven? ;)
 
SilverFox zei:
Zullen we net doen alsof je zei dat je het in de bbq opwarmt ipv in de oven? ;)
Dit lijkt op iets met mieren... Nog even en de oven wordt de nieuwe elektrische rvs bbq genoemd .
We zullen bij opwarmen de bronvermelding weglaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan