Gister had ik sinds lange tijd weer eens een hele vrije dag. Top weer erbij, dus ideaal om weer eens met een nieuw project bezig te gaan, pulled beef.
In t voorjaar had ik al een stuk nek van de waterbuffel gekocht voor dit project.
Dinsdag avond in de rub gezet.
Gister ochtend de Primo rond 9:30 aan gestoken met de looftlighter. Geweldig apparaat. Binnen 15 min de Primo stabiel op 110?.
Wat appel en mesquite hout erbij gedaan en in de lekbak een blond biertje.
Bekje erop, en deksel weer dicht. Op naar de 90 graden.
Bij 65? graden heb ik hem ingepakt. De temperatuur schoot toen wel heel snel omhoog, bij 78 toch maar weer eruit gehaald. Vriendin lief was werken, dus wilde niet voor 20:00 uur klaar zijn.
Uiteindelijk rond 19:45 klaar, even ingepakt en laten rusten voor een half uur.
Heerlijk draadjes vlees. Van mij mocht hij nog wel wat verder. Volgende keer naar de 93 ?. En ook wat meer rookhout, dit heb ik nauwelijks terug geproefd.
Bedankt voor 't kijken!
In t voorjaar had ik al een stuk nek van de waterbuffel gekocht voor dit project.

Dinsdag avond in de rub gezet.

Gister ochtend de Primo rond 9:30 aan gestoken met de looftlighter. Geweldig apparaat. Binnen 15 min de Primo stabiel op 110?.
Wat appel en mesquite hout erbij gedaan en in de lekbak een blond biertje.
Bekje erop, en deksel weer dicht. Op naar de 90 graden.
Bij 65? graden heb ik hem ingepakt. De temperatuur schoot toen wel heel snel omhoog, bij 78 toch maar weer eruit gehaald. Vriendin lief was werken, dus wilde niet voor 20:00 uur klaar zijn.
Uiteindelijk rond 19:45 klaar, even ingepakt en laten rusten voor een half uur.

Heerlijk draadjes vlees. Van mij mocht hij nog wel wat verder. Volgende keer naar de 93 ?. En ook wat meer rookhout, dit heb ik nauwelijks terug geproefd.
Bedankt voor 't kijken!