BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef van een mooi stuk Chuck.

 

fooc

Sprokkelaar
Berichten
44
Mijn collega had een mooi stuk chuck voor me meegenomen bij Beimer, een lummel van 4 kg. Ideaal om een paar porties PB van te maken en in te vriezen en een gedeelte voor vanavond in mexicaanse pannekoek met lekkere verse koriander en verse guacamole.

Eerst lekkere Smokey's beef rub maken uit het boek van Jord.

20220122_140216.jpg

4kg Chuck van Beimer, italiaanse rund, ex melk koe gok ik.
20220122_142407.jpg

Na het trimmen:
20220122_143257.jpg

Klein beetje runder runderbouillon met wat worcestersaus.
20220123_080543.jpg

Poseren naast de masterbuilt.
20220123_081643.jpg

2 chunks eiken erin en roken maar.
20220123_083603.jpg

Ziet er al lekker uit, hierna inpakken op 62 graden.
20220123_123330.jpg

Na 11 uur op 93 graden core was hij boterzacht en mocht er uit om even te luchten.
20220123_185937.jpg

Viel bijna uit elkaar en hele mooie rookring.
20220123_195831.jpg

Lekker pullen en klaar.
20220123_201137.jpg

Eind resultaat misschien nog wel lekkerder dan varken, erg sappig vlees.
 
Hahaha waar werk je? ;)
Ik wil ook zo een collega. Ziet er in ieder geval heerlijk uit!
 
Zo, das een flink stuk rund.

Lekker hoor. 😋😋

Ps. Wij zoeken ook nog collega’s.
 
Sodeknetter dat ziet er lekker uit.........Diie 360 graden feedback sessie ga je glansrijk door staan !
 
Ring mocht wel wat dikker, 4 chunks denk ik beter gezien het aantal kg's.
Rookring zegt niks over de rokerigheid van het vlees. Je kan beter op de smaak af gaan. Wil je dikkere rookring, dan moet je het vlees nacht van te voren zouten met colorozo ipv keukenzout. Gegarandeerd dikke rookring, zelfs zonder rookhout ;)
 
Lekkere run PB. Zier er lekker sappig uit. Wat voor ras was het rund? Ik vond het verschil met PP alleen in de structuur van het vlees zitten. Qua smaak merkte ik niet veel. Maar dat kwam miss omdat ik beide stukken tegelijk gemaakt had en de zelfde kruiden en BBQ saus gebruikt had.
 
Lekkere run PB. Zier er lekker sappig uit. Wat voor ras was het rund? Ik vond het verschil met PP alleen in de structuur van het vlees zitten. Qua smaak merkte ik niet veel. Maar dat kwam miss omdat ik beide stukken tegelijk gemaakt had en de zelfde kruiden en BBQ saus gebruikt had.
Etiket was Italiaans en geslacht in Italië, rest heb ik niet op gelet, maar zal een melk ras zijn gok ik zo. Wat me opviel was dat er ook erg veel vocht in het folie zat, ik had wel iets geïnjecteerd maar niet zo veel. Denk heel veel gesmolten vet?
 
Rookring zegt niks over de rokerigheid van het vlees. Je kan beter op de smaak af gaan. Wil je dikkere rookring, dan moet je het vlees nacht van te voren zouten met colorozo ipv keukenzout. Gegarandeerd dikke rookring, zelfs zonder rookhout ;)
Leuk, weer wat geleerd. Ik moet zeggen dat ik het soms nog lastig vind om de chuncks te positioneren, kolen branden soms de andere kant op :D
 
Leuk, weer wat geleerd. Ik moet zeggen dat ik het soms nog lastig vind om de chuncks te positioneren, kolen branden soms de andere kant op :D
Heb ik ook soms dat mijn vlees verpakt zit in folie en dat ik dan plots terug rook uit de Q zie omhoog kringelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: fooc
Leuk, weer wat geleerd. Ik moet zeggen dat ik het soms nog lastig vind om de chuncks te positioneren, kolen branden soms de andere kant op :D
Daarvoor zijn we hier ook. En je leert het beste door goed en vaak te oefenen, dus snel weer zo’n stuk erop ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: fooc
Terug
Bovenaan Onderaan