Beef en Steak

Pulled beef uit de DO

Timmeeh

Pitmaster
Afgelopen weekend, in de het versneeuwde landschap met winterse temperaturen, was het tijd voor iets warms. Pulled beef. Ik heb het recept van @NasQ gebruikt voor deze versie. En gezien de laaiend enthousiaste reactie van Marcel zelf aan het einde van zijn video, waren de verwachtingen enorm hoog ๐Ÿ˜

Begonnen met een goeie ouwe snake te leggen met Ecobrasaโ€™s. Klein startertje ernaast voor ongeveer 15 briketjes, en al snel zaten we rond de 110 graden.

IMG_1148.jpeg

Ik had graag Chuck gehad voor dit gerechtje, maar helaas was dat bij mijn slager op. Dus toen maar voor Angus riblappen gegaan, net als in de video van Marcel. Mooi in de rub gezet met mโ€™n eigen SPG.

IMG_1149.jpeg

Allereest 3 uurtjes in de rook. Met de kou zorgde het voor wat meer inspanning om de temperatuur rond de 110 te houden. Dat was ik niet gewend vanuit mโ€™n vorige l&s avonturen in de zomer. Maar na wat tweaken en helpen, kwamen we mooi stabiel uit op 100-120 graden.

Na de 3 uurtjes mocht het vlees in de DO met een mengsel van bouillon, tomatenblokjes en ui.

IMG_1150.jpeg

Na nog eens 4 uur in de DO was het resultaat een boterzacht stuk vlees met heerlijke geuren en een prachtige look.

IMG_1153.jpeg

Het vlees mocht uit de DO, en ik heb het daarna gepulled met de meatclaws die ik onlangs had gekregen voor mโ€™n verjaardag. Gebruiken we die ook nog eens ๐Ÿ˜Š de overige vloeistof even verder laten inkoken, en toen gemengd met het vlees.

Om het te serveren alles in een warme skillet, en alvast 2 pistoletjes uit de oven opgemaakt. Met wat plakjes augurk kon het feest beginnen.

IMG_1156.jpeg

IMG_1159.jpeg

En ik snap nu helemaal de bijna emotionele reactie van Marcel op het resultaat ๐Ÿคฃ
Man man man wat lekker! Heerlijk zo vanuit de kou naar binnen, en dan dit eten. Fan-tas-tisch!

En gelukkig dacht iedereen er hier thuis zo over. Omdat het om 1,5 kilo ging, ook nog een mooi voorraadje in de diepvries gemaakt. Al met al echt een succes!

Fantastisch man, ziet er echt heerlijk uit!
Mooi winters maaltje voor de cowboys en girls!

Ik krijg hier zoโ€™n bizarre honger van ๐Ÿ˜‚

ziet er heerlijk uit. Mijn bbq-verzameling van tools en stuff begint stilaan vorm te krijgen, dus binnenkort gaat ie aan. Met al die gerechten hier ben ik wel een tijdje zoet. ๐Ÿ˜

Ziet er erg lekker uit, wij maken altijd de (noskos) mississipi style.
Deze ook maar eens proberen.

Verrukkelijk!

Dat is een heerlijk broodje geworden Tim๐Ÿ˜‹

Wat Ewald zegt, hier thuis maken we ook altijd de Noskos versie, snel deze versie maar eens gaan maken.

@Ewald @Sticky Fingers is dat de versie uit deze video?

Ik weet niet, maar die ranch dressing en instant jus stonden me een beetje tegen. Vandaar dat ik op zoek ging naar een alternatief. Maar die is dus ook wel de moeite waard?

Ja Timmeeh die bedoelen ze EN is zeker de moeite waard ๐Ÿฅฐ
Afgelopen weekend deze versie nu eens met short ribs gemaakt, aangezien de short ribs geen grain fed waren (try out) gekozen voor de Mississippi Pulled beef in plaats van de traditionele Texas style short ribs.
Het was werkelijk waar een fantastisch stokbroodje โค๏ธ lekker juicy en een geweldige smaak, wel met een paar plakjes kaas voor extra smaak en dat je broodje niet sompig wordt ๐Ÿ˜œ

Ja Timmeeh die bedoelen ze EN is zeker de moeite waard ๐Ÿฅฐ
Afgelopen weekend deze versie nu eens met short ribs gemaakt, aangezien de short ribs geen grain fed waren (try out) gekozen voor de Mississippi Pulled beef in plaats van de traditionele Texas style short ribs.
Het was werkelijk waar een fantastisch stokbroodje โค๏ธ lekker juicy en een geweldige smaak, wel met een paar plakjes kaas voor extra smaak en dat je broodje niet sompig wordt ๐Ÿ˜œ
Dat ga ik dan zeker eens proberen ๐Ÿ˜

Terug
Bovenaan Onderaan