BasBQ
Beef en Steak

Pulled beef: met wat injecteren?

 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Ik heb onlangs een schenkel van bijna 4,5kg gekocht om pulled beef van te gaan maken. Nu is het een schenkel van een blonde d'aquitaine rund, dus zo mager als het maar kan. Om te voorkomen dat het gortdroog gaat worden wil ik het injecteren, maar ik twijfel een beetje met wat ik het moet injecteren. Ik heb zelf de volgende opties bedacht en ben benieuwd naar jullie advies:
- injecteren met (kruiden)boter
- injecteren met ossenwit/rundervet
- injecteren met rubder bouillon
- injecteren met een marinade
- een combinatie van bovenstaande

Ik neig een beetje naar ossenwit maar ben bang dat het flink duurder wordt dan bijvoorbeeld boter. Maar met boter ben ik weer bang voor een botersmaak.
De tweede vraag is hoeveel ik in het vlees moet injecteren, gewoon zoveel er in kan of een beetje beheerst?

Als het allemaal mee zit wil ik het waarschijnlijk zaterdag a.s. gaan maken, vrijdagavond de Kamado stabiel krijgen en dan net voor bedtijd het vlees er op, ik vermoed dat het wel minimaal een uurtje of 12 er op moet inclusief inpakken, of zou ik er dan ver naast zitten?

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Mm geen ervaring met schenkel, maar ik neig naar runderbouillon met eventueel wat extra roomboter.
 
Het wordt een mengsel van runderbouillon en boter plus wat restjes kruidenboter. Wat hoeveelheid betreft ga ik gewoon proberen er zoveel mogelijk in te krijgen.
Vanavond rond elf uur gaat de schenkel er op in de hoop dat de Kamado stabiel wil blijven tot minimaal een uur of zes/zeven.

Het verslag met foto's enzo volgt in een ander draadje

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan