Ik kwam er achter te weinig tijd te hebben voor een serieuze inzending voor mijn eigen gekozen fotowedstrijd.
Daarom smaakte dit er niet minder om en wellicht later meer tijd voor een serieuze inzending.
In de vriezer had ik nog een mooi stuk Australische rundernek liggen. Eigenlijk met de gedachte dit alla brisqet klaar te maken, heb ik er toch pulled beef van gemaakt.

Op je papadag moet je iets te doen hebben, dus eerst de rub. Gekozen voor een Californiarub. Lekker pikant.

Ondertussen de kamado op 107 graden gebracht, een paar stukjes appelhout toegevoegd en roken maar.

Na een aantal uur bij 58 graden kern het stuk vlees ingepakt. Van de vorige keer kan ik me herinneren dat ik de pulled beef iets te droog vond, dus daarom nu iets eerder ingepakt.

Ondertussen en tussen de tijd dat de kleine aandacht nodig had, vond ik de tijd voor een lekkere bbq saus.
Ik ben altijd gecharmeerd van alcohol en eten, daarom een bbqsaus met Johnny Walker red label.

Ingredi?nten
200ml Johnny walker red label
250ml ketchup
75ml rode wijn azijn
75ml appelazijn
2etl worcestersaus
4etl bruine basterdsuiker
4etl dyon mosterd
4etl uienpoeder
2etl knoflookpoeder
Vooruit, nog een scheutje whisky er bij

Geheim ingredi?nt: 2 etl liquid smoke (weet het, is cheaten, maar oh zo lekker

Alles in en pannetje en 30 min laten pruttelen.

Met 90 graden kern heb ik het vlees uitgepakt en met de bbqsaus ingesmeerd.

Nog eventjes later met 92 graden kern, alles er af en terug ingepakt. Uurtje laten rusten, hierna pullen.

Nog een beetje extra saus.

En na een nachtje rusten eindelijk tijd voor een heerlijk broodje, uiteraard met nog een beetje bbqsaus.
Resultaat, echt super. Subtiele whiskysmaaj, te samen met de liquid smoke en het zuurtje van de azijn.

Thanks for watching.