BasBQ
Beef en Steak

Propaan naar buiten

T

Toppe

Gast
Goedemiddag allemaal,

3 weken geleden een Genesis E-330 aangeschaft en niet meer gestopt met barbecue?n.
Nu loop ik alleen tegen het probleem aan met de gasfles, 5kg flessen zijn zo leeg (ongeveer 10 dagen) en heb nu een 10 kilo versie aangeschaft (20 dagen?)

Nu weet ik dat de 10kg fles ook geen uitkomst biedt maar wat dan wel? Ondertussen zit ik te kijken naar de 33kg fles, ja een flinke apparaat. Maar hij kan in de schuur staan.

Nu zou ik alleen de drukregelaar op een muurplaat willen aansluiten zodat ik de gaskraan gewoon open en dicht kan zetten en vervolgens de gasslangen van de barbecue op de muurplaat aansluiten.

Alleen zijn alle muurplaten die ik kan vinden niet specifiek geschikt voor propaan?

Een gat boren en daar de gasslang doorheen duwen vind ik niet echt een goeie oplossing aangezien je dan niet 'flexibel' bent, met een muurplaat kan ik de slang ook losmaken en bijvoorbeeld een onkruidbrander hier op aansluiten...

Iemand een idee?
 
Ik werk met een Summit en heb na lang wikken en wegen onderstaande gasfles gekocht. Kost wat, maar ik kan hem gewoon vullen met LPG waardoor die fles zich uiteindelijk zelf terug betaald. Er zit ook een meter op zodat je goed kan zien hoeveel gas je nog hebt. Als hij bijna op is rij ik naar de plaatselijk pomp, tank hem vol (kost circa 12 euro) en kan weer verder met Q-en




Handig metertje


Weber hoes past perfect om de fles!
 
Heb hier 2x een 12 liter/kg (weet ik veel in welke maat, iets met 12). Lijkt qua grootte op bovenstaande, maar dan minder fancy :D  (geen LPG trouwens) E?n aan de Q, de ander vol in de schuur. Als er dan 1 leeg is tijdens de kooksessie staat er altijd een 2e paraat. En gedurende de week vind ik vaak wel een gaatje om langs de gasboer te rijden.
Ben benieuwd of er gas-experts aanwezig zijn :)
 
Mah, LPG is niet mijn ding, ben best bereid om voor gas te betalen...

Het is alleen zo dat ik die fles niet wilt zien, hoe fancy ze ook zijn.

Denk dat ik eerdaags eens contact opneem met de fabrikanten van muurplaten etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan