BasBQ
Beef en Steak

Projectje buitenkeuken voor de Weber

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Ook hier laatst het besluit genomen dat het buiten koken toch wel iets makkelijker kon.
Aangezien ik nog niet weet of het inbouwen van de bbq gaat bevallen wilde ik niet meteen een fortuin spenderen aan een keuken die een leven lang meegaat. Het plan was dus om iets practisch, betaalbaars en toch ook wel aangenaam om naar te kijken te bouwen.
Na veel speurwerk en rondkijken ( beter goed gejat dan slecht bedacht) kwam ik hier op het forum een tafel van steigerbuizen tegen die ons zeer aansprak.
Weet zo niet meer wie deze keuken geplaatst heeft maar toch veel dank aan de eigenaar van het originele ontwerp!

Na wat schetsen en denken aan t werk gegaan met het onderstaande resultaat.
De tafel is nog niet helemaal klaar, de tegel op het werkblad moet nog ingefreesd worden, maar omdat ik er nog niet zeker van ben of ik deze afmeting goed vindt probeer ik het eerst maar even zo. Veder zijn er nog haken onderweg om het gereedschap aan te hangen, ik denk dat deze een poosje hebben dwars gelegen in een of ander kanaal ;-)
Al met al best tevreden met het resultaat, nu zien of dit ook daadwerkelijk gaat bevallen.

Groeten
Martin

20210410_144207.jpg
 
mooie tafel!
Ziet er praktisch onverwoestbaar uot

ben benieuwd waar heb je die buizen vandaan? en welk hout heb je gebruikt?

en de maat is dat 75x150cm of zo ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi BernhardQ,
De tafel is 185 x 91 x 95 (lxbxh)
Buizen heb ik van een oud reclame frame, hiervan worden er genoeg aangeboden op markplaats voor weinig.
De buizen heb ik weer redelijk mooi mat gekregen door ze te schuren met scotch- brite. Kon nog mooier maar dat liet mijn geduld niet toe
De planken zijn van steigerhout (vuren) deze heb ik bewerkt met een brander en daarna in de blanke beits gezet.
Ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden aangezien vuren nu bepaald niet de beste kwalitiet buiten hout is.
 
Bijna altijd komen de maten van de pijp overeen met de maten van gaspijp 3/4, 1" ,1 1/4, en 1 1/2 duim. Er is dacht ik ook zeker 1 alu maat die je kan gebruiken. Zelf heb ik ook nog dit soort koppelingen liggen voor mijn BBQ meubel. Ik gebruik ze echter alleen als handgreep en heb daar ook haakjes voor om gereedschap aan te hangen. Alleen weet ik niet of ik die haakjes ga gebruiken.
Voor de nieuwsgierigen hier een linkje https://www.steigerbuisgroothandel....cdh1Gk-5fYgQqlDLvEpnPEX9Tk023qR4aAuoiEALw_wcB.
Er zijn er nog veel meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan