BasBQ
Beef en Steak

Project Buitenkeuken

RobBastard

Tondelzoeker
Berichten
4
Na veel zoeken op dit forum had ik genoeg inspiratie om ook zelf een buitenkeuken te gaan maken.

Tekeningen gemaakt,

20210404_090312.jpg


Berekend hoeveel hout ik nodig had. Bij welke winkel ik alles zoveel mogelijk gezaagd en zo goedkoop mogelijk kan bestellen. Schroeven, dakshingles, wielen beits, alles besteld. Het op maat gezaagd hout opgehaald met de auto, werd wel 2x rijden, maar gelukkig was het bij mij op het dorp. Na het uitladen alles zoveel mogelijk gelijk in de licht grijze beits gezet.

IMG-20210320-WA0005.jpeg


De volgende dag een klein begin gemaakt aan het frame.
IMG-20210321-WA0002.jpeg


Daarna steeds een stukje bij beetje verder afbouwen.
IMG-20210327-WA0001.jpeg

De RVS wielen zijn geschikt voor max 60kg per wiel.
IMG-20210321-WA0006.jpeg
IMG-20210327-WA0001.jpeg


IMG-20210327-WA0012.jpeg

Het gat getekend en zo mooi mogelijk uitgezaagd. daarna het blad in de schakelverf.


20210329_144511.jpg
20210329_194008.jpg

Een stroompunt aangelegd met een stekker en 5 meter snoer aan de achterkant. Is altijd wel makkelijk.
20210404_122200.jpg
20210404_122207.jpg

De tegels onder de BBQ en in het onderste vak heb ik op Marktplaats op de kop getikt voor 10,-. Vooral bij de onderste is dat wel handig als je een hete deflector steen hebt. Die schuif ik nu zo onderin mijn keuken. Verder zijn de lampjes van die goedkope plak LED lampjes die je overal kan kopen. Deze heb ik wel extra vastgezet met een klein schroefje.

Het was een week of 3-4 werk maar het is zeker de moeite waard.
 
Gaaf meubel mooi gemaakt.. ik zou je wel aanraden om je bbq op keramische voetjes te plaatsen zodat je afstand hebt tussen bodem en tegel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Heel mooi gedaan! Goed doordacht allemaal! Alles ook mooi opgeborgen in 1 meubel zo! Top
 
Leuk geworden en lekker alles bij de hand, daar ga je veel plezier aan beleven ;)(y)
 
Mooi gemaakt hoor


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Een heel mooi meubel. Netjes gedaan ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit. Ik ben momenteel ook bezig met een meubel en nu zit ik nog in dubio hoe diep ik het moet maken, dus hoop dat jij mij hiermee verder kunt helpen: (ik ga ook voor een bastard large, waarbij ik het meubel tegen een wand wil plaatsen)
  • Hoe diep is jou blad.
  • Hoeveel centimeter heb je vanaf de voorkant tot de uitsparing
  • Hoe groot is je uitsparing
  • Hoeveel centimeter heb je vanaf de uitsparing tot de achterwand en is dit voldoende op de precision top volledig te openen?
Vooral die laatste ben ik benieuwd naar, want volgens de inbouwtekening moet je hier rekening houden met 35 centimeter.
Groet Roy.
 
Ziet er goed uit. Ik ben momenteel ook bezig met een meubel en nu zit ik nog in dubio hoe diep ik het moet maken, dus hoop dat jij mij hiermee verder kunt helpen: (ik ga ook voor een bastard large, waarbij ik het meubel tegen een wand wil plaatsen)
  • Hoe diep is jou blad.
  • Hoeveel centimeter heb je vanaf de voorkant tot de uitsparing
  • Hoe groot is je uitsparing
  • Hoeveel centimeter heb je vanaf de uitsparing tot de achterwand en is dit voldoende op de precision top volledig te openen?
Vooral die laatste ben ik benieuwd naar, want volgens de inbouwtekening moet je hier rekening houden met 35 centimeter.
Groet Roy.

Ik heb alles aangehouden volgens de tekeningen die op de site staan van the Bastard. Mijn blad is 105cm. Heb naar mijn mening de bbq perfect gepositioneerd. Achter die 35cm aangehouden en voor 7 cm. Belangrijk is de diepte, als dit te diep is dan kan het scharnier niet open. Ik had het idee om eerst een dikke tuintegel er onder te leggen maar had later een dunne in gedachten ivm gewicht. Na plaatsen ging de bbq niet open. Dus toen maar 2 dunne tegels er extra onder gezet, toen ging die top open.Het gat heb ik op 60 gedaan, wat met zagen zelfs nog iets meer werd. Is verder geen probleem een halve cm meer.

Het was een leuke bezigheid in een tijd dat we niet veel kunnen doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Hoi je hebt er een leuk verplaatsbare mancave van gemaakt! (y) 🔥
Misschien dat je een optie maakt om het dakje te vergroten in geval van regen?
Ik vind hem erg geslaagd hoor!
 
Hoi je hebt er een leuk verplaatsbare mancave van gemaakt! (y)
Misschien dat je een optie maakt om het dakje te vergroten in geval van regen?
Ik vind hem erg geslaagd hoor!
Mede daarom staat ie op wielen, de hoogte was eerst 210 maar heb er iets af gehaald zodat ik hem ook nog onder mijn overkapping kan rijden. Dus met mooi weer zo in de open lucht en met regen onder m'n kap.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Strak geheel. Complimenten
 
Terug
Bovenaan Onderaan