BasBQ
Beef en Steak

Productie draaien - PP&Ribs

inmiddels zijn ze in de glaze gegaan, nog even weer opdrogen en dan ga ik ze inpakken.

DSCN3673.JPG


DSCN3674.JPG


DSCN3676.JPG


natuurlijk moesten we vandaag ook iets eten. vanochtend had ik het vet en de rafelige randjes van de schouder afgesneden en die met de botten (die had de slager meegegeven) in een grote pan opgezet met ui, knoflook, alle rub die achterbleef nadat de PP op de q gegaan was en wat komijn en jalapeno, paar liter water erbij en dat heeft de hele dag op een laag pitje gestaan (niet kokend). net even de botten, vliezen en andere niet opgeloste ondefinieerbare rommel uit de pan gevist en het gare malse vlees dat van de botten gevallen was crispy opgebakken in de reuzel, met mango en wat glaze en in een wrap geserveerd; 'carnitas'. niks gaat verloren, het vocht kook ik later in tot bouillon, perfect om bbq beans of mexicaanse bonen in te koken.

IMAG1556.jpg
 
DSCN3677.JPG


DSCN3682.JPG


DSCN3686.JPG


IMAG1557.jpg


gisteravond om 11 uur de PP ingepakt en helemaal gegaard, gepulld (3 uur snachts), broodje voorgeproefd en tussendoor coleslaw gemaakt. Klaar voor de strijd.

Door naar de ribs!

IMAG1558.jpg


IMAG1559.jpg


de helft staat in de rub, de andere helft ligt in de bbq pit boys cola marinade

inmiddels staat de TGIF JD glaze te pruttelen, voor bij de ribben die in de rub zitten.

natuurlijk moet de chef wel ontbijten:
IMAG1561.jpg
 
Ziet er top uit!!!

Heb je manlief al uit bed geschopt?
 
Dat ziet er echt heerlijk uit. Het water loopt alweer in de mond.


Gefeliciteerd met je stikkertje.
 
mega prestatie, gefeliciteerd met je knorrie
 
de ribben liggen er inmiddels lekker bij
IMAG1562.jpg


en man, wat is zo'n rooster uit 1 stuk onhandig als je dit soort dingen maakt en kolen wilt bijvullen...  ;)

ook alle hamburger voorbereidingen zijn getroffen, er is homemade sweet baby ray achtige saus, mayo, whisky cocktail (met veel whisky ; ), in reuzel gebakken uienringen, tomaat, augurk, alles netjes gesneden.

we zijn er bijna klaar voor!
 
Hoe is het afgelopen Marieken?
 
Xander zei:
Hoe is het afgelopen Marieken?

succesvol, dat wel! ik vond de cola ribs van de bbqpitboys niet zo heel bijzonder. de rubs was supergoed en de TGIF J&D saus ook top. De sweet baby ray was heerlijk en een crowdpleaser, ook bij de PP en de zelfgemaakte whisky cocktail saus (van zelfgemaakte mayo, ketchup en een flinke dosis connemara) was ook favoriet op de hamburgers (van de slager). de pulled pork werd wel een beetje argwanend benaderd maar oogste ook de nodige complimenten. de jalapenos waren het minste succes, toch te pittig en te weird voor deze crowd.

wat ik ook grappig vond was dat de mannen die zogenaamd geen salade zouden eten de coleslaw helemaal opgemaakt hebben bij de pulled pork, kennelijk heb ik heel streng uitgelegd dat die erbij moest  ;) ik had dominique haar coleslaw gemaakt ipv mijn eigen favo recept (met mosterd, mierikswortel en soms wat knoflook) omdat dit op het forum bij veel mensen in de smaak valt. zelf hou ik van meer pit (had ik op mijn feestje vorige keer gemaakt) maar deze is duidelijk populairder!

helaas is er in alles stress en toestand op het feest geen foto genomen... althans niet door mij, misschien krijg ik nog iets van de feestgangers.

wel een wijze les, dit doe ik dus nooooooooit meer  :p ik vind het leuk om voor mezelf bezig te zijn maar dit leek wel werk, en dat is prima als het doordeweeks kan, maar niet als je doodop bent van een week hard werken en maandag gelijk weer aan de slag kan. Als ik ooit nog eens zoiets zou overwegen, zorg ik of dat ik dingen maak die ik lastminute kan doen (ter plaatse) of dat ik het op mijn gemak een keertje eerder kan maken en invriezen. Of nou ja, dat er gewoon een relaxte en goede planning is en voldoende handjes (cq zelf regelen ; )

maar als het dan toch een keer die knor oplevert, was het alle moeite natuurlijk weer dubbel en dwars waard  :D
 
haha, toppie, gefeliciteerd met je knor, cateren is nog niet zo makkelijk  ;)
 
Knappe prestatie!
Gefeliciteerd met je Knor.
 
Zeker een hele prestatie, maar je knorremans is wel verdiend. Je ribben zien er super uit en ook je broodje PP is om zo in te bijten. Top :)
 
Ik vind het nog steeds knap dame! Top gedaan ;)
 
Dat "dat doe ik nooit meer" is zeer herkenbaar. Dat roep ik ook al jaren ;)
Maarre... lekker bezig geweest hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan