BasBQ
Beef en Steak

Productie draaien - PP&Ribs

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
En waarom ben ik al vanaf 8 uur s ochtends wakker in mijn weekend, vraag ik me af: omdat manlief (op het moment uitslapend) zondagavond voor een heel team bbq gaat serveren. dus toen ik na een week hard werken afgeserveerd thuis kwam trof ik aan:
-140 spaarzegeltjes van de slager
-een berg varkensschouder (5kg zo te zien???)
-een kluwe spareribs
uiteraard ga ik elk frustratie momentje nauwgezet op de gevoelige plaat vastleggen.

na wat minimale coaching van mijn kant is het plan nu om vandaag de schouder als pulled pork te bereiden tot aan het moment van inpakken in alufolie, dan gaat het van de bbq en de volgende dag waarschijnlijk in de oven tot 90 graden. geen idee of zo'n tweetrapsraket zal werken, maar met beperkte roosterruimte en gesteld op mijn nachtrust als ik ben, heb ik weinig keus als we ook nog ribben van low, slow en rook willen voorzien. dan de PP warmgehouden naar t veld, de ribben moeten daar nog even opgepiept op de bbq (voor t laatste uurtje om de buitenkant goed te krijgen) en er worden daar ter plaatse hamburgers gebakken.

afijn, we gaan t meemaken en ik kom hier lekker mijn hart luchten deze twee dagen...  :p
 
Veel succes vandaag en morgen!

Ik ga morgenochtend ook vroeg opstaan voor een PP :)
 
Succes met beide runs. En vergeet in de stress niet om er van te genieten.
 
Succes! We zien de foto's wel verschijnen ;)
 
%255BUNSET%255D.jpg


de PP to be... beetje veel. heb er nog een hoop vet afgesneden maar echt weinig wordt het niet  ;)
 
IMAG1554.jpg


in de rub! ik heb een soort hybride gemaakt van soul dust maar met de verhoudingen suiker en gerookt paprikapoeder zoals in magic dust en wat ik miste aan paprikapoeder heb ik aangevuld met een restje sweet rub o'mine. een geheim mengsel dus (cq niet reproduceerbaar als ik het een succes vind ; )

injecteren enzo was natuurlijk leuker geweest, maar dat heb ik nog nooit gedaan en daar waren geen voorbereidingen voor getroffen.

en vlam in de starter! daarna hop gelijk door, om brandstof te kopen.

DSCN3670.JPG
 
Ik zou ze helemaal garen, pullen en dat dan morgen weer opwarmen. Als je morgen eerst weer op temperatuur moet komen komt dat het eindproduct niet ten goede.
 
noskos zei:
Ik zou ze helemaal garen, pullen en dat dan morgen weer opwarmen. Als je morgen eerst weer op temperatuur moet komen komt dat het eindproduct niet ten goede.

hmmmm, dat kan natuurlijk ook... is jullie ervaring dat dat beter smaakt? ik kan ze ook nog 24 uur lang warm houden op 70 graden in de oven  :p

wel een uitdaging om het daar op te warmen misschien, ik denk dat het dan in een pan op het fornuis moet...

 
Opwarmen in de oven of magnetron gaat ook prima hoor. Au bain marie in pannetje water kan ook.
 
tnx, ik ga eens polsen of ze een megatron hebben, een oven bijna zeker niet...

en dan misschien wat extra eindsaus meenemen voor morgen bij het opwarmen.
 
36 graden pas... pfff, net weer wat rookhout erop gegooid en wat meer kolen, nu boodschappen doen en meer brandstof halen!
 
Je hebt niet heel veel briketten op je snake liggen Marieken. Op hoeveel graden heb je de Q nu staan?
 
Ik zie nu dat je post van 14.nog iets uur was. Hoe is de status nu?
 
Jappert zei:
Je hebt niet heel veel briketten op je snake liggen Marieken. Op hoeveel graden heb je de Q nu staan?

nee ze waren op... de q is ca 110-120 graden. vlees zat net richting de 60 graden. heeeeeeeel rustig aan dus. toen ik boodschappen aan het doen was is de temperatuur waarschijnlijk een tijdje teruggezakt naar 80-90 graden. nu we weer thuis zijn (met briketten) gaat dat natuurlijk niet meer gebeuren  ;)
 
Jummie
 
Gewoon lekker op 120 graden houden zou ik zeggen. Begint weer te kriebelen hier is inmiddels weer lang geleden dat ik er een gemaakt heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan