BasBQ
Beef en Steak

Procureursteak

 

Sjefman

Sprokkelaar
Berichten
37
Goedemiddag,

Gisteren twee procureur steakjes uit de vriezer gehaald. Ben heel benieuwd, het komt van een lokale boerderij die Berkshire varkens houdt. Hun eigen vlees gebruiken ze in hun eigen restaurant, waar we graag komen. Ze hebben fantastische charcuterie en dus ook heel goed vlees in hun boerderijwinkeltje.

Zojuist gekruid met wat zout/peper/rozemarijn/tijm en een beetje paprika. Het krijgt een paar uurtjes om in te trekken in de koelkast en gaat vanavond op de grill. Ik ken dit stukje vlees op deze manier uit Duitsland, daar eet ik het heel graag. In Nederland kom je het niet zo snel tegen volgens mij.


Heb er nu al zin in.

DSC_1645.JPG
 
Procureur steak of schouder karbonade is geweldig lekker van de BBQ. Misschien wel lekkerder dan biefstuk... zeg ik voorzichtig
 
Ze gaan er over vijf minuten op!:)

15887818602625799490070088748739.jpg


Simpel grilletje maar een heel fijn ding, snel op temperatuur en goed te regelen.
 
En een lekker maaltje. Goed vlees, veel smaak, nog net een beetje rosé. Was weer genieten. We hebben een tijd lang vaker de grill aangestoken om gewoon ons dagelijks vlees of vis op te bakken. Misschien weer eens oppakken. Het meeste vlees is van de barbecue lekkerder dan uit de pan, het is nog eens leuk om te doen ook.

En soms houd je er een foto aan over die zo een receptenboek in kan.

DSC_1647.JPG
 
Oh wow dat ziet er lekker uit zeg
 
Lekkere steaks, met frites helemaal lekker.
 
Lekker hoor! En wat Bram zegt; een goede procureur steak smaakt vaak beter dan een gewone biefstuk!
 
Dat ziet er een partij goed uit. Die krijg je in de pan nooit zo mooi als op de BBQ.
In de zomer BBQ ik bijna dagelijks op deze manier. Salade met wat brood. En een stukje vlees van de BBQ.
 
Schitterende foto, dat zal gesmaakt hebben, ik weet wat we morgen gaan eten ;)
 
Ze hebben er uiteindelijk een minuut of 12 op gelegen denk ik? Regelmatig keren, komt het helemaal goed. (y)
Smakelijk alvast ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan