Gisteren was een mooie dag voor een barbecue experiment: Boston Butt versus Procureur.
Bij de wedstrijd in 't Twiske moeten we Pulled Pork maken van Boston Butt in plaats van Procureur.
Boston Butt is een Amerikaanse schnit uit de voorpoot van het varken, het is het gedeelte rond het schouderblad. Beef en Steak hebben deze sinds kort in het assortiment met het schouderblad er nog in.
Het is een flinke stuk dat ik meegenomen had bij de Bootcamp, 5400 gram. Deze heb ik in een grote emmer met water in een middag laten ontdooien.
Daarna drooggedept:
En het vet aan de bovenzijde verwijderd, een goede 600 gram!
Gerubt en ingepakt in huishoudfolie:
Ik heb als vergelijkings materiaal 2 procureurs, een gerubt met Big Bob Gibson en een met Don Marco Pig rub.
Gisteren om kwart voor acht de WSM aangestoken en om acht uur het vlees erop gedaan, de CyberQ ingesteld op 250 F (107 C).
Na vier uur zag het er zo uit
en de WSM maar in de kou staan
De CyberQ heeft de WSM prima op temperatuur weten te houden heb alleen 's avonds de schuif groter gezet.
hier is een tabel met de temperatuur
De procureurs waren een half uur eerder klaar dan de Boston Butt
De procureur
Meester Puller
De twee gepulde procureurs
de gepulde Boston Butt met het schouderblad er boven op.
Ze smaakten alle drie fantastisch!
De pulled pork is vannochtend verdeeld over porties van 4- tot 500 gram en vacuum getrokken.
Bij de wedstrijd in 't Twiske moeten we Pulled Pork maken van Boston Butt in plaats van Procureur.
Boston Butt is een Amerikaanse schnit uit de voorpoot van het varken, het is het gedeelte rond het schouderblad. Beef en Steak hebben deze sinds kort in het assortiment met het schouderblad er nog in.
Het is een flinke stuk dat ik meegenomen had bij de Bootcamp, 5400 gram. Deze heb ik in een grote emmer met water in een middag laten ontdooien.
Daarna drooggedept:
En het vet aan de bovenzijde verwijderd, een goede 600 gram!
Gerubt en ingepakt in huishoudfolie:
Ik heb als vergelijkings materiaal 2 procureurs, een gerubt met Big Bob Gibson en een met Don Marco Pig rub.
Gisteren om kwart voor acht de WSM aangestoken en om acht uur het vlees erop gedaan, de CyberQ ingesteld op 250 F (107 C).
Na vier uur zag het er zo uit
en de WSM maar in de kou staan

De CyberQ heeft de WSM prima op temperatuur weten te houden heb alleen 's avonds de schuif groter gezet.
hier is een tabel met de temperatuur
De procureurs waren een half uur eerder klaar dan de Boston Butt
De procureur
Meester Puller
De twee gepulde procureurs
de gepulde Boston Butt met het schouderblad er boven op.
Ze smaakten alle drie fantastisch!
De pulled pork is vannochtend verdeeld over porties van 4- tot 500 gram en vacuum getrokken.